י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הלבנת שיניים - איך זה עובד?

קיימים לא מעט מצבים בהם הלבנת שיניים יכולה לשפר לחלוטין את אורח החיים של המטופל, אך לפני כן עלינו להבין כיצד הטיפול עובד, ועבור מי הוא מומלץ. ובכן, בדיוק לשם כך אנחנו כאן. לאורך הכתבה הבאה שאתם עומדים לקרוא, נסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על הלבנת שיניים וכל הסובב סביב נושא זה

הלבנת שיניים - איך זה עובד?
הלבנת שיניים צילום: FREEPIK

הלבנת שיניים - קצת רקע

חשוב להבין כי לכל שן בפה שלנו בעצם יש מעין שכבה חיצונית אותה אנו מכנים שכבת האמייל, ואילו השכבה שנמצאת מתחת נקראת שכבת הדנטין. הצבע אשר משתקף על גבי השיניים הוא למעשה הצבע של שכבת הדנטין, ולא הצבע של שכבת האמייל בניגוד לדעה הרווחת. ככל שאנחנו מתבגרים לאורך זמן, נוצר תהליך טבעי במסגרתו שכבת הדנטין "שוקעת", מה שבסופו של דבר גורם למראה כהה יותר של השיניים באופן טבעי. היות והשכבה החיצונית של השן אינה זו שמשפיעה על הצבע, תהליך הלבנה אינה מתמקד בה, אלא בשכבה מתחת. בכל טיפול הלבנת שיניים, אנחנו שואפים לשנות את גוון שכבת הדנטין, וזאת במטרה להגיע למצב בו הגוון שמשתקף כלפי חוץ יהיה בהיר, לבן ויפה ככל הניתן.

מה משפיע על צבע השיניים?

יש לא מעט גורמים שיכולים להשפיע על צבע השיניים, ובקרב אנשים מסוימים יכולים להביא למצב בו שכבת הדנטין "שוקעת" יותר מהר. במילים אחרות - קיימות מספר סיבות לכך שהשיניים פחות לבנות לאורך השנים בקרב אנשים מסוימים. הנה כמה דוגמאות:

• רגע גנטי - רקע גנטי בהחלט משפיע על גוון השיניים ועל האופן בו הוא משתנה לאורך השנים, והוא עשוי להשתנות בין אדם אחד לאחר.

• תרופות - קיימות תרופות מסוימות שנטילה שלהן באופן קבוע בהחלט עשויה להשפיע על מראה גוון השיניים.

• מאכלים ומשקאות עם צבעי מאכל - מאכלים ומשקאות מסוימים, בייחוד כאלו עם צבעי מאכל, חומציות גבוה וכמות גדולה של סוכר בהחלט משפיעים על גוון השיניים.

• עישון - בדרך כלל, שיניים עם גוון צהבהב וכהה יותר יהיו נפוצות מאוד בקרב מעשנים.

אז איך השתלת שיניים עובדת?

כאמור, תהליך הלבנה מתמקד בעיקר בשכבת הדנטין, וזאת במטרה להפוך את הפיגמנט שלו לבהיר יותר, לרוב באמצעות חומר פעיל מסוים. חשוב להדגיש כי תהליך הבהרה או הלבנה אינו פוגע בבריאות השן, ואילו היום ניתן לראות לא מעט מומחים אצלם אף ניתן לבצע טיפול הבלנה בשיטת ה-LED. למעשה, הלבנה הופכת להיות איכותית יותר, ומניבה תוצאות טובות יותר לאורך זמן כאשר חושפים את השיניים לאור קר, וזה בדיוק מה שעושים במסגרת טיפול הלבנה בשיטת ה-LED. הלבנה כזו מצריכה בין 1 ל-3 מפגשים במרפאה. אמנם מדובר בטיפול יקר יותר בהשוואה לטכניקות אחרות, אך הוא בהחלט מומלץ אם אתם מעוניינים בתוצאות אופטימליות.

פרופ׳ אריאל בן עמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}