ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אחרי הסערה

העיתון היהודי בהודעה חריגה: "פתחנו חקירה בעקבות הפרסומים"

העיתון היהודי הבריטי שפרסם את מסמכי חמאס המסולפים שהודלפו לתקשורת הזרה, מסר כי פתח בחקירה בנושא. "אנו מודעים לטענות הנוגעות לעיתונאי פרילנסר מסוים, שאנו לוקחים מאוד ברצינות" ההצהרה הגיעה לאחר שלל דיווחים של אותו כתב לגבי מבצעים שישראל כביכול עשתה באיראן ובלבנון

העיתון היהודי בהודעה חריגה: "פתחנו חקירה בעקבות הפרסומים"
פעלות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

העיתון היהודי הבריטי 'ג'ואיש כרוניקל' (Jewish Chronicle) התייחס לפרשת מסמכי חמאס המסולפים שהודלפו לתקשורת הזרה, ופורסמו בעיתון היהודי הבריטי הוותיק וכן ב"בילד" הגרמני, ומסר כי פתח בחקירה בנושא.

בהודעה שפרסם העיתון באתר האינטרנט שלו נכתב: "אנו מודעים לטענות הנוגעות לעיתונאי פרילנסר מסוים, שאנו לוקחים מאוד ברצינות. ה'כרוניקל' הוא העיתון היהודי הוותיק ביותר בעולם, ותמיד שמר על אמות מידה גבוהות של יושרה ועבודה עיתונאית", נמסר.

כזכור בסוף השבוע האחרון נפתחה חקירה פנימית בצה"ל כדי לנסות לברר מי עושה שימוש מניפולטיבי במסמכי שלל מסווגים של חמאס שנתפסו בעזה או בכאלה שרק לכאורה נלקחו מחמאס ומעביר אותם לתקשורת הבינלאומית כדי לנסות ולהשפיע על דעת הקהל בישראל בנושא עסקת החטופים.

הכתבה היא פרי עטו של כתב העיתון שמתהדר במקורות בביון הישראלי. אחד מהם סיפר לו שהסיבה האמיתית שבגללה חמאס לא יכול לשחרר חטופים היא כי רק "20 מהם נותרו בחיים בעזה", ורבים מהם מוחזקים כפותים סביב סינוואר כדי לשמש לו מגן אנושי. המשמעות: אין שום סיכוי לעסקה כי סינוואר לא יוותר עליהם, וממילא מדובר על הרבה פחות חטופים חיים מההערכה.

בווינט דווח כי הפרסום הזה עומד בניגוד חריף לכל מה שידוע למערכת הביטחון בישראל: הרבה יותר מ-20 נותרו בחיים, ולכל הפחות רובם הגדול אינם מוחזקים בצמוד למנהיג חמאס או בכלל בקרבה אליו כדי לשמש מגן אנושי.

חמאס בריטניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}