י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
זמן אלול

העיתונאים חגגו לאשף הרשתות והח"כ שכבש את התפוח הגדול | לייבל'ה מסכם שבוע

והשבוע בלייבל'ה: הכל על יום ההולדת לאשף הרשתות החברתיות; הברית המרגשת בהדסה לבנו של הרל"ש; המסע של הח"כ בארה"ב; הדגל מאחורי גדולי ישראל במקסיקו ועוד שלל אירועים

העיתונאים חגגו לאשף הרשתות והח"כ שכבש את התפוח הגדול |  לייבל'ה מסכם שבוע
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סגר שבוע ארוך וסופר עוד 22 יום לראש השנה, לאחר הדגים שבים לא מפסיקים לרעוד מפחד אימת הדין.

בחודש אלול לייבל'ה מקפיד להתנזר מפגעי הטכנולוגיה וללכת רק לחדרי המחשבים במגזר, מה שנקרא 'קפה אינטרנט' בשנות ה-2000. לייבל'ה שם לב כי ככל הנראה אדמו"ר או בנש"ק שכח את 'קופסת הטבק' המוכספת שרכש באחרונה והשאירה מונחת יתומה ליד המחשב. 

באדיבות המצלםהטאבק פושקע בחדר מחשביםצילום: באדיבות המצלם

למרות שהזמן הוא חודש אלול, לייבל'ה חרג ממנהגו והשתתף במסיבת יום הולדת שהתארגנה מהרגע להרגע לאשף החברתיות במגזר בני רוזנטל, האמון על כמה דברים מאחורי הקלעים במגזר החרדי והכל בהצנע לכת. 

לרגל יום הולדתו הוזמן שולחן מפנק במסעדה היוקרתית בבני ברק 'סולו קרנה' (הכל שולם בלי פרסום) שם התקבצו אנשי תקשורת ובראשם בכיר התקשורת החרדית ישראל כהן, היועץ האסטרטגי יצו פלדמן, יענקי קצבורג, עורך 'בחדרי' משה ויסברג ועוד כאלה שלא נכנסו לפריים ובראשם השף שמעון קב מהגורן שבא לטעום קצת משו שונה. 

באדיבות המצלםיום הולדת לבני רוזנטלצילום: באדיבות המצלם

קודם לכן נצפה ישראל כהן שכמעט חצה באור אדום את כביש ז'בוטנסקי. בנס הוא קיבל הודעה.

באדיבות המצלםישראל כהן חוצה כמעט באדוםצילום: באדיבות המצלם
 

גולת הכותרת של השבוע, מלבד יום ההולדת, היה מסע גדולי ישראל לדרום אמריקה. לייבל'ה שם לב כי אחרי 3 ימים של אמירת סליחות ושירת 'אדון הסליחות' ו'עננו' הרבנים הליטאים יאמצו את המודל ככל הנראה גם בארץ. 

לייבל'ה שם לב כי דגל ישראל התנוסס מאחורי גבם של הרבנים בעת ביקורם במקסיקו. 

באדיבות המצלםגדולי ישראל ודגל ישראלצילום: באדיבות המצלם

בארה"ב ראה לייבל'ה ביקור היסטורי של ח"כ יעקב אשר שהגיע לתפוח הגדול. במוצאי שבת התכנסו ובאו כל עסקני ניו יורק החרדים למעונו של הנגיד והעסקן ר' בנימין ברבר שערך מלוה מלכה לכבודו של חבר הפרלמנט הישראלי. באמצע האירוע הגיעה הבשורה המעציבה על פטירתו של הרבי מסקולען זצ"ל ובצר להם הפסיקו הנוכחים את המלוה מלכה.

באדיבות המצלםמלוה מלכה ליעקב אשרצילום: באדיבות המצלם

במהלך ביקורו בארה"ב נצפה ח"כ יעקב אשר נושא תפילה בציונו של האדמו"ר הקדוש מריבניץ זצוק"ל הטמון במונסי. מקום ציונו נחשב לפועל ישועות. לייבל'ה לא ראה את הקוויטל אבל כנראה אשר התפלל על גזירת הגיוס.

באדיבות המצלםיעקב אשר בציון הרבי מריבניץצילום: באדיבות המצלם

מי שליווה את אשר בארה"ב הוא נהגו המסור שהיה בארץ שהיום מתגורר באמריקה ובעל חברת 'מ"ב מסעות' הנותנת שירות מס' 1 בניו יורק.

באדיבות המצלםמאיר ברנשטיין נשאר צמוד גם בניו יורקצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הגיע למרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים, בבוקר יום חמישי בכדי לשמוח בשמחת הברית לבנו של מוישי רבר הרל"ש של יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס.

למרבה הצער הברית הועברה ברגע האחרון להדסה לאחר אשפוזו של הסבא הגר"ש רבר ראש ישיבת 'אוצר התורה' שאושפז בערב הברית ואבי הבן שכיבוד אב אצלו זה מעל לכל העביר את הברית לבית הכנסת שבכניסה לבית החולים.

לייבל'ה ראה את כל המי ומי מחפשים חניות בכניסה להדסה לאחר שהשכימו קום. מי ששימש כסנדק היה המשפיע הנודע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן שנשא דברי חיזוק ובירך את הגאון רבי שמואל בן רחל לרפואה שלמה במהרה.

באדיבות המצלםר' מיילך סנדקצילום: באדיבות המצלם

מי שהתעטף בטלית היה השגריר של ביידן בישראל מיסטר ג'ק לו שכובד במ'הכסא' לצד מנכ"ל הדסה פרופ' יורם וייס שכובד 'מהסנדק'.

באדיבות המצלםהשגריר והטליתצילום: באדיבות המצלם

באדיבות המצלםמנכ"ל הדסה מכובד מהסנדקצילום: באדיבות המצלם

לסעודת המצווה הגיע יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ומי שאמון על הרפורמה המשפטית ח"כ שמחה רוטמן שנשא דברי תורה ברוח הימים ואף התווכח בלימוד עם ר' יענקי קנייבסקי.

באדיבות המצלםרוטמן בסעודהצילום: באדיבות המצלם

לאחר הברית מיהר לייבל'ה לקניות לשבת בקרית 'פיקדלי' שם פגש את הגרב"מ מינצברג מנהיג המתמידים ממתין לאוטובוס לביתר כאחד האדם ממש. לייבל'ה יודע שהמתמידים הם פשטנים אבל חייבים דחוף נהג למנהיג. 

באדיבות המצלםהגרב"מ מינצברג ממתין לאוטובוסצילום: באדיבות המצלם

בשמחת בית פיטסבורג השבוע ראה לייבל'ה את הנגיד בערי וייס מניו יורק טרם החופה לבתו של הרבי, בקריה באשדוד, מלווה במקורבו המלחין ובעל המנגן בנצי שטיין לצד אמן הרגש עוזיאל דייטש, שהוביל את השמחה בחתונה, וריגש עם לחני הקודש של הרבי זצ"ל.

באדיבות המצלםבערי, בנצי ועוזיאל בחתונהצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הגיע לחתונה לבנו של הנגיד הרב יוסל דריימן חתן הגר"י פישביין הרב המכשיר של כשרות קהילות, בחתונה ראה את יורם בן שימול מנכ"ל קהילות והרב מרדכי בריסק מנכ"ל מערכת הכשרות בד"ץ מחזיקי הדת.

באדיבות המצלםבחתונה של דריימןצילום: באדיבות המצלם

אי אפשר היה לפספס את עיצוב הבשר ששוגר לאירוע ונשמר כמעט עד למצווה טאנץ.

באדיבות המצלםהבשר שהוכן לדריימןצילום: באדיבות המצלם

בחתונה הגדולה של החתן רפי ז'ק מבחירי עולם התורה ראה לייבל'ה את איש הנדל"ן מבית שמש מוטי ויסברג בשיחה צפופה עם אלי גולדמן כיום הרל"ש של סגר"ע בני ברק, השניים העלו זכרונות מהשנים בהם למדו חברותא יחד עוד בימי ההנהגה המשותפת של גדולי ישראל זצוק"ל. 

באדיבות המצלםגולדמן וויסברג בסוד שיחצילום: באדיבות המצלם

ועוד המשך דיווחים מארה"ב: בביקור של הרבי מויז'ניץ בעיירת סקווירא לרגל שמחת נישואי הצאצא המשותף ראה לייבל'ה את אנשי בית הרבי ובראשם המשב"ק בן ציון שטנגר, מתפנקים אצל המארח ר' אביגדור אסטרייכר. 

באדיבות המצלםבבית של אסטרייכרצילום: באדיבות המצלם

את הגבאי של גאב"ד מאקאווא הרב ישראל נח רוב שהגיע עם הגאב"ד לרגל שמחת נישואי נכדו במונסי עם אב"ד זוועהיל מונסי, ראה לייבל'ה בשיחה צפופה יחד עם הנגיד הרבני ר' מרדכי דוד ליבוביץ.

באדיבות המצלםרוב בשיחה עם הנגידצילום: באדיבות המצלם

במעמד החופה ראה לייבל'ה את האסטרטג מנחם גשייד שהגיע במיוחד מהארץ לשמוח בשמחת רבו. באורח פלא מי שנצפה משוחח עם מנחם הלא הוא חתנא דבי נשיאה של יו"ר ש"ס אריה דרעי, הדיין לעתיד רבי אלקנה סננס שהגיע לשמוח בשמחת בית צדיקים בתפוח הגדול.  

באדיבות המצלםגשייד בחופהצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה יודע שאין כמו שבת ראשונה של אלול, לייבל'ה פסע בליל שבת מעדנות בין היכלי התורה השונים ונהנה לראות בחורי בישיבות שזה עתה באו בהיכלי התורה וכבר חשים כזקנים ורגילים.

לייבל'ה אף לא וויתר על מנהגו הוותיק להיכנס לחדרי האוכל לבדוק את מצב האוכל ולשמוע את השירה המרגשת של בחורי הישיבות והתחרות הלא רשמית שנוצרה בין המנוני האלול הישיבתיים 'חמול' המיתולוגי של הרב עקיבא המניק, ו'לומר של שלש עשרה' של הרב יעקב קניג שפרץ בסערה בשנה שעברה בביצוע המרטיט של קובי גרינבוים. לייבל'ה שם לב שאם בשולחן של שיעור א' יתחילו חמול, מיד בשולחן של שיעור ב' יקדשו את 'לומר שלוש עשרה 'וכן להיפך, לייבל'ה רק מקווה שיתקבלו התפילות ברצון וברחמים.

לייבלה' אף זכה להשתתף בחתונת הענק לבת האדמו"ר רבי שלמה בוסו בהיכל האווניו בלוד. לייבל'ה עקב הדוחק לא הצליח פיזית לגשת לאדמו"ר ולקבל כוס 'לחיים', לייבלה' התנחם שצפה בפיני איינהורן מתאמן על 'הגלה נא' שזה גם זה לחן של הרב קניג שהולחן במיוחד עבור השמחה, לייבל'ה אף שמע את מנכ"ל כנסת ישראל הרב יעקב דינר מסביר ששטף לחני הרב קניג שהחלו להתפרסם הם בזכות ששידל את הרב קניג לתת ללחניו לצאת לאור עולם, עוד זכות באוצר זכיותיו של הרב דינר.

פיני איינהורן מתאמן על 'הגלה נא' של הרב קניג צילום: באדיבות המצלם

בעיריית בני ברק ראה לייבל'ה במסגרת ביקור רב רושם של הגאון רבי בערל לאזאר רבה של רוסיה שהוזמן כאורח כבוד לביקור בעיר את המשנה לראש העיר יוסי יעקובוביץ משוחח עם הרב. 

באדיבות המצלםיעקובוביץ מתברך מהגר"ב לאזארצילום: באדיבות המצלם

עוד בבני ברק: את הרב אברהם צוקר נאמן ביתו ויד ימינו של ראש הישיבה הגאון רבי רבי אשר דויטש ראה השבוע לייבל'ה ממתין לראש הישיבה מחוץ לבית המדרש סאטמר בבני ברק. צוקר עיגל פינות לקראת עצרת הרבבות בארה"ב כנגד חוק הגיוס.

באדיבות המצלםצוקר ליד סאטמרצילום: באדיבות המצלם

יו"ר סיעת בני תורה וחבר מועצת העיר בני ברק מנחם כרמל בסוד שיח עם אליהו גולדשטוף מחברי הועדה המוניציפאלית של בני תורה לאחר מעמד חנוכת הבית בסמינר 'אהל רחל' של בני תורה בני ברק.

באדיבות המצלםכרמל וגולדשטוףצילום: באדיבות המצלם

לאחר שהתפטר מחברותו במועצת העיר אשדוד ונשא נאום של קידוש שם שמים, נציג אגו"י מטעם סיעת בני תורה במועצת העיר אשדוד אברהם יונה שטרנפלד נצפה משוחח עם ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט לאחר מעמד חנוכת הבית בסמינר 'אהל רחל' של בני תורה בני ברק.

באדיבות המצלםשטרנפלד וזייברטצילום: באדיבות המצלם

את ראש העיר קרית גת כפיר סויסה ראה לייבל'ה בוחן ילדים בגמרא בסיור בחיידר בעלזא בקרית גת ביחד עם מנהלי המוסדות אהרן קליין ויהושע זאב וידר ביחד עם מנכ"ל מרכז מעלה ומנהל מחלקת תרבות חסידית בעיר יוסף מאיר פרוכטר.

באדיבות המצלםכפיר סויסה בוחן את הילדיםצילום: באדיבות המצלם

בבית הכנסת המרכזי של הקהילה הבוכרית בוינה ראה לייבל'ה את עורך הדין משה יצחק אוסדיטשר בתפילת שחרית של חודש אלול. ללייבל'ה נודע כי אוסדי הגיע במיוחד לוינה לייצג בוררות בבית הדין של הרב חוטובלי רבה הראשי של אוסטריה. 

באדיבות המצלםאוסדיטשר בשחרית אצל הבוכריםצילום: באדיבות המצלם

נשיא אורוגוואי, לואיס לאקאז'ה פו ביקש לעשות צילום סלפי עם איש החסד הרב דוד ווייטמאן השוהה בימים אלה במדינה, זאת לאחר ששמע על פעילות הקודש שעושה למען ילדים מיוחדים תחת ארגונו "בלב אחד".

באדיבות המצלםהסלפי צילום: באדיבות המצלם

יו"ר קבוצת הידידות ישראל-ארגנטינה בכנסת ח"כ ארז מלול, נפגש השבוע עם שגריר ארגנטינה בישראל שמעון אקסל ואחניש. בפגישה דנו בחיזוק היחסים בין המדינות ובקידום שיתופי פעולה בתחומים שונים. ח"כ מלול הדגיש את חשיבות הקשרים בין ישראל לארגנטינה ואת מחויבותו להמשיך לפעול לטובת הידוק היחסים בין המדינות.

באדיבות המצלםמלול והשגרירצילום: באדיבות המצלם

את ח"כ צבי סוכות ראה לייבל'ה השבוע מרים 'לחיים' בשמחת הברית לבנו של יועץ התקשורת אלעזר גורדון. 

באדיבות המצלםסוכות בלחיים עם גורדוןצילום: באדיבות המצלם

רה"י הגרש"ב סורוצקין נראה השבוע בריקוד עם נאמנו בכיר מוסדות 'עטרת שלמה' הרב אלחנן שרבאני בשמחת החתונה לבן הגר"י שרבאני ר"י היכל צבי אוהל יוסף בני ברק. 

הגרש"ב סורוצקין בריקוד עם אלחנן שרבאני צילום: באדיבות המצלם

את מנהל המגזר החרדי בלאומית שירותי בריאות הרב אפרים רוזנשטיין ראה לייבל'ה ב'לחיים' עם ענק הזמר החסידי ר' מרדכי בן דוד והמלחין הרשי ויינברגר בשמחת נישואי בתו של המפיק שלום ווגשל עם בן הנגיד ואיש הנדל"ן ר' אלי קליין.

באדיבות המצלםרוזנשטיין בלחיים עם מרדכי בן דודצילום: באדיבות המצלם

באולמי קונקורד בבני ברק ראה לייבל'ה השבוע פסגה מפרשת עצורי יפן: העסקן ר' אהרן נזרי מלונדון שפעל אז לשחרור העצורים בפרשה שהסעירה את המגזר, חיתן את בנו. הדיין החיד"א וייס הגיע במיוחד מבלגיה להשתתף וסידר קידושין.

באדיבות המצלםהחיד"א והרב נזריצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה לייבל'ה את פרקליט העצורים בעולם מרדכי ציבין שלא מפסיק לפדות שבויים משוחח עם החיד"א וייס בשמחה.

באדיבות המצלםציבין והחיד"אצילום: באדיבות המצלם

פרקליט הצמרת עו"ד מנחם שטאובר נצפה אצל הגאון הינוקא בראשל"צ. שטאובר שוחח ארוכות עם הינוקא על נושאים העומדים על הפרק במגזר החרדי. בסיום הביקור זכה לשלל ברכות ואיחולים.

באדיבות המצלםשטאובר והינוקאצילום: באדיבות המצלם

את הצלם נפתלי לרר והעסקן מת'ס קורמן ראה לייבל'ה השבוע סוגרים את הפינות האחרונות בחתונה לבתו ראש ישיבת מיר הגרא"י פינקל. 

באדיבות המצלםלרר וקורמןצילום: באדיבות המצלם

את הרב אלי סטפנסקי ראה לייבל'ה משוחח השבוע עם מנהל 'הכנסת אורחים ראדין' שוקי זיידל ליד הציון של רבינו ה'חפץ חיים' זיע"א. 

באדיבות המצלםהרב סטפנסקי בראדין עם שוקי זיידלצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הגיע השבוע לאולמי 'עטרת' בבני ברק לשמחת בר המצווה לבנו של איש העסקים הויז'נצאי מאיר בעק בן הנגיד הרבני ר' אפרים זלמן בעק משוויץ שם ראה לצד ההמונים שגדשו את האולם את הרבי מגארליץ מאחל מזל טוב לאבי השמחה.

באדיבות המצלםהרבי מגארליץ בברכת מזל טוב לאבי השמחהצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה נתקל בשמחה בעיצוב ענק שנשלח לבר מצווה ע"י ארגון' 'לב ויז'ניץ' המאגד בתוכו את בעלי העסקים הויז'ניצאים. לייבל'ה המתין לסיום השמחה ופיצח את הפיצוחים. 

באדיבות המצלםהעיצוב הענק ששלחו בלב ויז'ניץצילום: באדיבות המצלם

מי שעובד גם במילואים הוא אסף ריעני, יועץ ח"כ יוני משריקי שנצפה השבוע מגיע לעבודתו בלשכת יו"ר ועדת הבריאות. לייבל'ה יודע שזו הלשכה הטובה בכנסת.

באדיבות המצלםהיועץ שלא מפסיק לעבוד במילואיםצילום: באדיבות המצלם

בחתונה לבת הרב'ה מטעפליק שנערכה באולמי הכרמים בבית שמש נצפו מנהלי מוסדות ברסלב מודיעין עילית והאיש החזק בעיריית מודיעין עילית נחמן ניימן שהגיעו עד בית שמש לאחל מזל טוב. 

באדיבות המצלםבחתונה בטעפליקצילום: באדיבות המצלם

גם העיתונאי מנחם קולדצקי שעד עתה נתן את כל התרחישים האפשריים למלחמה ודייק הגיע גם לאחל מזל טוב לרבי מטעפליק. 

באדיבות המצלםקולדצקי והרב'ה מטעפליקצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הגיע למכבי סניף דרום וראה את צעיר האחים לבית פריד איש הביטוח של אשדוד יענקי פריד שהצטרף למשפחת מכבי ומהיום ישמש גם כמתאם קשרי קהילה, בפתח מחוז דרום קיבל אותו הרב יהושע קלופמן מנהל מגזרים מחוז דרום במכבי, לייבל'ה שוקל לעבור למכבי רק בשביל לקבל את השירות המסור של יענקי.

באדיבות המצלםיענקי פריד נכנס לתפקידוצילום: באדיבות המצלם

את מנכ"ל הרה"ר לישראל יהודה כהן ושר החקלאות אבי דיכטר ראה לייבל'ה בשלהי כנס ברשות סגן השר משה אבוטובול בנושא צער בעלי חיים.

באדיבות המצלםמנכ"ל הרבנות והשר דיכטרצילום: באדיבות המצלם

חבר מועצת העיר י-ם ומחזיק תיק מינהלים קהילתיים חרדים יוסף חיים מועלם סייר במינהל קהילתי 'הר נוף' יחד עם מנהל המינהל אלי ויזר, על מנת לעמוד אחר הצרכים השכונתיים ולדון בהמשך התרחבות המינהל ובניית בריכת שחיה.

באדיבות המצלםמועלם והמפות במינהלצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לסגן ראש העיר אשדוד יחיאל וינגרטן לרגל שמחת נישואי בנו השבוע באולמי גוטניק בירושלים. האדמו"ר מגור הגיע להשתתף בשמחה שמעמד החופה נערך לפני השקיעה. 

באדיבות המצלםהרבי מגור בחתונה של וינגרטןצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב למנכ"ל קרן קמח מוטי פלדשטיין לרגל שמחת נישואי בתו השבוע. לייבל'ה ראה את שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש וראש העיר ירושלים משה ליאון רוקדים בחתונה.

באדיבות המצלםפרוש וליאון בחתונה של פלדשטייןצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לרב יחיאל קרפל יד ימינו ונאמן ביתו של רבינו מרן ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן לרגל שמחת נישואי בנו השבוע. ראש הישיבה הגיע לשמחה וכובד בסידור קידושין. 

באדיבות המצלםהגרמ"צ ברגמן עם נאמן ביתו הרב קרפלצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לרב אלי פינקל מקורבו ונאמן ביתו של ראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל לרגל שמחת הולדת הבת בדיוק באותו ערב של שמחת החתונה לבת של ר' לייזר יהודה.

ברכת מזל טוב לאיש הצדקה והחסד ר' יואל ישראל זופניק מארה"ב לרגל שמחת אירוסי הבת בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לחנני ברייטקופף עורך אתר 'כיכר השבת' לרגל שמחת הולדת בנו השבוע בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה רצה להיות בבית שמש ולהשתתף בשמחת ה'שלום זכר' אך כחומרא הוא לא עולה ב'מעלית שבת'. 

באדיבות המצלםלייבל'ה לא נוסע במעלית שבתצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לר' מענדי צימעט מחשובי עסקני 'בית לפליטות' לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. עקב כך שהתינוק 'צהוב' נדחו אירועי ה'וואך נאכט' והברית. לייבל'ה ימשיך לעדכן.

ברכת מזל טוב לר' מרדכי שלמה אפטר איש חסידות סקווירא בירושלים וממקורבי ביתו של האדמו"ר לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה. הקידוש יתקיים השבת בבית המדרש של חסידות סקווירא ברחוב בר גיורא בירושלים. 

ברכת מזל טוב לעסקן הרפואי יו"ר ארגון 'עזר לחיים', נתן צישינסקי לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב ליו"ר ארגון 'לב מלכה' אהרן לייב אברמן לרגל אירוסי הנכד, בן לבנו אברהם אברמן.

לייבל'ה לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}