י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תחקיר חושף

משרד התחבורה ביטל עשרות נסיעות של התחבורה הציבורית שהתקיימו בשבת קודש

על פי הדיווח בעיתון הכלכלי דה מרקר מאז כניסת סגן השר הרב אורי מקלב לתפקידו בוטלו מעל לשישים נסיעות תחבורה ציבורית שהיו בשבת קודש, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מאיים כי באם יחזור לשלטון יפעיל מחדש את כלל קווי התחבורה הציבורית בשבת קודש

משרד התחבורה ביטל עשרות נסיעות של התחבורה הציבורית שהתקיימו בשבת קודש
סגן השר אורי מקלב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עשרות נסיעות קווי שירות בתחבורה הציבורית בוטלו ומאות נוספים צומצמו מאז כניסת סגן השר אורי מקלב לתפקידו, משרד התחבורה ביטל מעל ל - 60 היתרים להפעלת קווי שירות שפעלו בשבת. כך על פי הדיווח בכותרת הראשית של העיתון הכלכלי דה מרקר אמש. לפי הדיווח, בין הקווים שהופסקו בשנתיים האחרונות הופסקה גם פעילותם של קווים בין־עירוניים שפעלו בין חיפה לאילת, בין בית שאן לירושלים, בין חדרה לתל אביב ובין באר שבע לכרמיאל ועוד.

באדיבות המצלםהציוץ של לפידצילום: באדיבות המצלם

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב על הפרסום ואיים במסגרת הודעה שפרסם כי באם יחזור לשלטון הרי שהם יבטלו את מדיניות זו של צמצום התחבורה הציבורית בשבת קודש ויפעלו להחזיר את פעילות קווים יחד עם כלל קווי התחבורה הציבורית לפעילות מלאה בשבת קודש רח"ל, חבר ועדת הכספים ח"כ ולדימיר בליאק ניסה אף הוא להסית ואמר כי מדיניות זו של משרד התחבורה פועלת באופן מכוון, על מנת לפגוע בישראלים שעובדים, משרתים ומשלמים מיסים. 

דובר צה"לעמוד השער בדה מרקר הבוקרצילום: דובר צה"ל

יצויין כי מטרת הדיווח הייתה לנגח את היהדות בניסיון להסית את הציבור הכללי כנגד הציבור החרדי והדתי בארץ דבר אשר יביא בסופו של דבר להפלת הממשלה ולמרות שהסבירו בדיווח כי ביטול הק­ווים נבע מצמצום שירות או מביקוש נמוך אליו, כתבו בפתיחת התחקיר כי 'בכל שבת נכנסת ישראל להסגר תחבורתי, לרבים אין אפשרות לנסוע לבקר את משפחותיהם או להגיע לטיפול בבית החולים, וחיילי מילואים אינם יכולים להגיע לבסיסיהם'. אין זו הפעם הראשונה בה מפרסם העיתון אודות הפעילות במשרד התחבורה לצמצום התחבורה הציבורית בשבת, לפני כחודש פרסם העיתון תחקיר מקיף עליו עמלו כתבי העיתון במסגרתו עברו על מרבית קווי הסופ"ש וקבעו כי משרד התחבורה מצמצם קווי שירות אשר החלו לפעול לפני צאת השבת וזאת במסגרת מה שהם מכנים 'סיפוח זוחל'.

אחד הקווים שצומצמו הוא קו 446 בין באר שבע לירושלים, שמופעל בידי אגד בסופי שבוע. קו נוסף שנסיעותיו בשבת צומצמו בסיעתה דשמיא הוא קו 36 מאור יהודה לתל אביב, המופעל בידי מטרופולין. כמו כן, בשבועות האחרונים בוטלה הנסיעה לפני צאת השבת של קו 532 מרמת השרון לתל אביב, שמופעל בידי מטרופולין. בעיתון טענו כי ביטול או צמצום של תדירות הקווים שפעלו בשבת הוא "סיפוח זוחל" שמבצע משרד התחבורה. המשרד גם צימצם עבודות תשתית במיזמי תחבורה, שהיו מתקיימות זה שנים בשבתות — למשל, העבודות לחיבור גשר מסילת 431 התקיימו בלילות אמצע השבוע. בתחקיר טענו כי 'ביטול של עשרות קווים בשבת פוגע בשירות חיוני והכרחי לתושבים בישראל. במקום לב­טל קווים ותחנות ולצמצם שעות פעילות, מתבקש היה כי במש­רד התחבורה יחליטו דווקא לח­זק את מערך ההסעות בשבתות, המחסור בשירות האוטובו­סים בשבת גורם לאנשים לה­חזיק מכונית פרטית - ובכך מוסיף לגודש בכבישים, שפגי­עתו בתוצר המשק נאמדת ב-31 מיליארד שקל בשנה'.

תחבורה ציבורית תחבורה בשבת אוקי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}