ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"תורת עולם"

נשיאי דרום אמריקה כתבו אותיות עם הגר"ד לאו לס"ת שיביא לאחדות

"תורת עולם": הרב הראשי הגר"ד לאו, ונשיאי מדינות דרום אמריקה כותבים אותיות ראשונות של ספר תורה לאחדות ישראל במהלך מסע התעוררות וחיזוק לרגל חודש אלול

נשיאי דרום אמריקה כתבו אותיות עם הגר"ד לאו לס"ת שיביא לאחדות
הגר"ד לאו בדרום אמריקה צילום: באדיבות המצלם

הרב הראשי, הגר"ד לאו, יחד עם נשיאי ארגנטינה, פראגוואי ואורוגוואי, חנכו יחד את פרויקט "תורת עולם", כתיבת ספר תורה למלחמה באנטישמיות ולאחדות עם ישראל בקהילות אמריקה, בחסות ד"ר חואן מנצור, סנאטור ארגנטינאי אוהד ישראל.  

התרגשות רבה בקהילות היהודיות באמריקה מהשקת הפרויקט המיוחד לכתיבת ספר התורה על ידי יהודי העולם האמריקאי, כתיבת הספר תורה שנכתב בו זמנית במספר מדינות ביבשת אמריקה, בשיתוף ראשי קהילות ומנהיגים בולטים.

מעמד מיוחד התקיים בימים האחרונים בארגנטינה, בראשות הרב הראשי ונשיא בית הדין הרבני הגדול בדימוס הגאון הרב דוד לאו, לכתיבת אותיות ספר התורה בפרוייקט "תורת עולם", כאשר ראשון הכותבים היה נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי, ולאחריו המשיכו נכבדי וראשי הקהילות היהודיות. 

למחרת המריא הרב הראשי הגר"ד לאו יחד עם ד"ר חואן מנצור, מושל מחוז טוקומן בארגנטינה, הרב אוריאל אוסני, ראש קהילת "מקדש יוסף" ומגדולי רבני הקירוב בארגנטינה, ור' דודי וייטמאן, מיוזמי הרעיון, לביקור בזק בן יום אחד במדינות אורוגווי ופאראגווי, למפגשים עם נשיאי המדינות ונכבדי הקהילות היהודיות, על מנת לשתף אותם ג"כ בהשקה של כתיבת האותיות במדינות אלו, כשנשיא פאראגווי, סנטיאגו פניה, ביקש אף הוא להתחבר לספר התורה והביע את תמיכתו במדינת ישראל, ולאחריו נשיא אורוגווי, לואיס אלברטו לאקאז'ה פו, חיזק את ידיו של הרב הראשי והקהילות היהודיות במלחמה נגד האנטישמיות.

מסע כתיבת האותיות החל בארצות הברית לפני מספר חודשים, בפגישה מיוחדת עם לואיס אלמגרו, מזכ"ל ארגון הגג של מדינות אמריקה - OAS - על יד הבית הלבן בוושינגטון, כאשר לצד יהודים רבים שזכו להיות שותפים בזכות הגדולה של כתיבת אות בספר תורה, גם רבים שאינם יהודים מבקשים ליטול חלק במיזם הגדול ולהיות שותפים בפרויקט הייחודי.

מטרת הפרויקט היא לאחד את עם ישראל ולתת הזדמנות לכל יהודי באשר הוא להיות שותף בכתיבת אות בספר תורה ועל ידי כך להרבות אהבת ישראל ואחדות בין יהודי העולם כולו וחיבור בין קהילות העולם. אחדות וחיבור שיסייעו בבלימת האנטישמיות המתפשטת ברחבי העולם כולו. אחדות זו נחוצה במיוחד בתקופה קשה ומאתגרת זו הן לעם היושב בציון, והן בקהילות התפוצות הרואות במיזם זה הזדמנות להביע סולידריות והזדהות עם יושבי הארץ ולעשות פעולה רוחנית ייחודית לזכותם של החטופים, החיילים והפצועים בישראל. 

בסיום הפרוייקט, לכבוד מעמד סיום כתיבת ספר התורה, מתעתדים לבוא לישראל אורחים רבים מהקהילות בהן עבר מסע כתיבת הספר, כדי לחגוג את הכנסתו למקום הקבע ולציין ביתר שאת את מחויבותם ליושבי ארץ ישראל.

במעמד שהתקיים בארגנטינה, כאמור, נשא דברים הרב הראשי ונשיא בית הדין הרבני הגדול הרב דוד לאו, אשר הדגיש בדבריו את חשיבותה של האחדות בין כל בני ישראל בכל העולם ובפרט בזמן שאויבינו זוממים על עם ישראל רעה וזקוקים לזכויות רבות. "התורה אומרת: “העידותי בכם היום את השמים ואת הארץ ובחרת בחיים למען תחיה אתה וזרעך”. המשמעות היא, שאנחנו בוחרים בחיים ונותנים להם ערך וחשיבות גדולה. זכינו, ואנחנו בדור שבו מקוים בנו “הוא יגאל אותנו בקרוב”. אנחנו כבר נמצאים כאן, בסיומה של ההבטחה, “ויקבץ נדחנו מארבע כנפות הארץ”. כולנו צריכים לשפר את מעשינו ולהרבות זכויות עבור כלל יהודי העולם וארץ ישראל בפרט ובתפילה ושנזכה להיות באחדות יחד עם כל יהודי העולם בבנין בית המקדש בקרוב".

הרב אוריאל הוסני ראש קהילת מקדש יוסף ומגדולי רבני הקירוב בארגנטינה, אשר יזם את הפרויקט אמר כי "המסר שאנחנו, יהודי ארגנטינה, משתדלים להעביר הוא אחדות וחיבור כל יהודי ברחבי העולם, בהשתדלות שהכוונה הזו גם תסייע בהפחתת האנטישמיות הגואה, על ידי מצוות כתיבת אות בספר תורה. העיקר הוא שכל הדברים הטובים שעם ישראל עושה יביאו לאהבה ולאחדות וכל המחיצות שיש בין המגזרים יישברו".

הרב דוד לאו אורגוואי ארגנטינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}