ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
באופוזיציה התנגדו

אושר בקריאה ראשונה: תקציב נוסף שני לשנת 2024

השר שלמה קרעי: "התקציב הזה נועד לתת סיוע למי שמתקשה עכשיו – למפונים, למילואימניקים, למשפחות חטופים". ראש האופוזיציה לפיד: "מאיפה הכסף? הדבר היחיד שמקצצים בו הוא מעמד הביניים הישראלי והציבור העובד"

אושר בקריאה ראשונה: תקציב נוסף שני לשנת 2024
הצבעות על תקציב במליאה: אילוסטרציה צילום: דוברות הכנסת: נועם מושקוביץ/דני שם טוב

מליאת הכנסת אישרה בצהריים (חמישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק תקציב נוסף לשנת הכספים 2024 (מס' 2), התשפ"ד-2024. 57 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 51 שהתנגדו, והיא תועבר לדיון בוועדת הכספים. 

מוצע לקבוע כי תקציב ההוצאה לשנת הכספים 2024 יעמוד על 727.4 מיליארד ₪, המורכב מתקציב רגיל בסך 524.32 מיליארד ₪ ומתקציב פיתוח וחשבון הון בסך 203.08 מיליארד ₪. מגבלת ההוצאה הינה 587.45 מיליארד ₪, מה שמשקף הגדלה של מגבלת ההוצאה ב-3.35 מיליארד ₪, ביחס לזו שאושרה בחודש מרץ במסגרת התקציב הנוסף הראשון לשנת 2024. 

ח"כ ולדימיר בליאק אמר: "היום הכלכלה שלנו, במכלול הפרמטרים – הצמיחה, הגירעון, דירוג האשראי, יחס חוב תוצר, השקעות – במצב הכי גרוע מזה לפחות 20 שנה. איגרות החוב שלנו נסחרות היום ברמה של מקסיקו. התקציב הזה הוא התקציב השלישי לשנת 2024 ולא בטוח שהאחרון. הרבה דברים השתנו מאז שאושר התקציב המקורי במאי 2023, אבל מה לא השתנה? הכספים הקואליציוניים, המשרדים המיותרים והחוצפה".  

ח"כ בני גנץ אמר: "אנו מצויים בגירעון פיסקאלי רק בגלל התנהלות הממשלה ועצם פתיחת התקציב פעם שניה זה כישלון. אבל יש מטרה אחת להגדלת הגירעון ולמחיר הפגיעה באזרחי ישראל – שרידות הממשלה. הכלכלה מחזיקה מעמד למרות הממשלה. הכלכלה מחזיקה מעמד בזכות עם שכולו רוח התנדבות ויצירתיות, בזכות אנשים שפותחים את בתיהם וליבם, בזכות משקיעים פטריוטיים שמאמינים בעתיד שלנו. העם הזה ראוי לממשלה אמיצה שתנהל מאבק על כל שקל פנוי למען האזרח, שתתייחס בכבוד לכספי המיסים, שאנשים עובדים כל כך קשה בשבילם". 

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד אמר: "מאיפה הכסף? הממשלה מביאה פה תוספת תקציבית שכולה מטרות טובות, אבל הם לא אומרים לכם מאיפה הכסף? מהמילואימניקים, ממעמד הביניים. משיתים הכול על הציבור העובד. מאיפה מגיע הכסף? הדבר היחיד שמקצצים בו זה במעמד הביניים הישראלי, זה בציבור העובד. שוב ושוב הקואליציה הזו מרסקת את מעמד הביניים הישראלי. המדינה תפשוט את הרגל. הורדת הדירוג הקודמת עלתה לנו 7 מיליארד ₪, והורדת הדירוג הבאה, והיא בדרך, תעלה לנו כפול מזה". 

שר התקשורת, שלמה קרעי אמר: "תהיו דמוקרטיים, תצביעו בעד שלטון החוק, תצביעו בעד הדרום והצפון. התקציב הזה שבא עכשיו הוא בשביל לתת סיוע למי שמתקשה עכשיו – למפונים, למילואימניקים ולמשפחות חטופים". 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשנת התקציב 2024, לנוכח הימשכות מלחמת "חרבות ברזל", חוסר הוודאות משמעותי יותר מאשר בשנים רגילות, ועל כן קיים קושי רב יותר להפיק תחזיות. התקציב הנוסף הראשון לשנת 2024 נשען על כמה הנחות מרכזיות, ובהן ההנחה כי עצימות הלחימה תדעך עד סוף חודש יוני 2024, אלא שהנחה זו לא התממשה והלחימה עודנה נמשכת. 

כפועל יוצא, נדרשת כעת הממשלה להוצאות אזרחיות נוספות הנובעות מהימשכות המלחמה, ונדרשת הגדלת ההוצאה הממשלתית לצורך מימון הוצאות נוספות אלה, כדי להתאים את מגבלת ההוצאה לשנת 2024 כך שתתאפשר הגדלה בסך של 3,357,086 אלפי שקלים חדשים בהוצאות הממשלה הנובעות מהתארכות מלחמת "חרבות ברזל" למימון צרכים אזרחיים. 

על כן, מוצע לאשר חוק תקציב נוסף שני לשנת הכספים 2024 אשר הוראותיו יבואו במקום הוראות חוק התקציב הנוסף הראשון לשנת 2024. יצוין כי הצעת חוק התקציב הנוסף השני מבוססת על הצעת חוק התקציב הנוסף הראשון לשנת 2024 עם הכנסת השינויים בתקציב שאושרו על ידי ועדת הכספים של הכנסת במהלך התקופה שחלפה מחקיקתו בכנסת ועד יום 2 בספטמבר 2024. נוסף על כך, היא כוללת הגדלה של ההוצאות לצרכים אזרחיים הנדרשים בשל הימשכות הלחימה מעבר למועד שהונח בעת אישור חוק התקציב הנוסף לשנת 2024".

שלמה קרעי יאיר לפיד מלחמת חרבות ברזל תקציב 2025

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}