י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
תגלית מדהימה

במשך שנים: אבן חן בשווי מיליון יורו שימשה כמעצור פשוט לדלת

אבן ששימשה במשך שנים כמעצור לדלת ברומניה התגלתה כאבן ענבר נדירה. האישה שמצאה את האבן לא ידעה על ערכה האמיתי ולאחר מותה, גילו קרוביה כי מדובר באוצר טבע יקר ערך בעל חשיבות מדעית והיסטורית

במשך שנים: אבן חן בשווי מיליון יורו שימשה כמעצור פשוט לדלת
האבן הנדירה שנמצאה צילום: Buzău County Museum

בסיפור שמזכיר אגדה, התגלתה באחרונה תגלית מדהימה בדרום מזרח רומניה. אישה מבוגרת, תושבת העיירה הקטנה קולטי, השתמשה במשך שנים באבן ענבר נדירה במשקל 3.5 קילוגרם כמעצור לדלת.

האישה, שלא ידעה את ערכה האמיתי של האבן, אספה אותה בערוגת נחל מקומית והניחה אותה בכניסה לביתה. במשך עשרות שנים, שימשה האבן כמעצור פשוט לדלת, מבלי שהיא או סביבתה יחשדו בערכה האמיתי.

הכל השתנה לאחר מותה של האישה בשנת 1989. אחד מקרוביה, כשהתבונן באבן המיוחדת, חשד כי ייתכן שמדובר באוצר נסתר. הוא פנה למומחים, שאישרו כי אכן מדובר בענבר אמיתי ונדיר, בעל גיל מוערך של אלפי שנים.

האבן יוצאת הדופן, עם גוונים מרהיבים, הוערכה במיליון יורו. בשל חשיבותה המדעית וההיסטורית, מדינת רומניה רכשה אותה והיא מוצגת כעת במוזיאון המחוזי בוזאו, שם היא נחשבת לאחת הדוגמאות הגדולות והיפות ביותר של ענבר בעולם.

תגלית זו מדגימה כיצד אוצרות טבע יכולים להסתתר במקומות בלתי צפויים. היא גם מעידה על ערכה של הסקרנות האנושית והחשיבות של שימור המורשת הטבעית והתרבותית.

רומניה אוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}