ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
היועמ"שית אישרה

לע"מ תשלול תעודות עיתונאי מאל-ג'זירה בישראל

בהמשך להחלטת הממשלה על סגירת הערוץ תישלל תעודת עיתונאי. מנהל לע"מ: "כלי תקשורת המפיץ תוכן שקרי הכולל הסתה נגד ישראלים ויהודים, ומהווה איום על חיילי צה"ל"

לע"מ תשלול תעודות עיתונאי מאל-ג'זירה בישראל
משרדי אל ג'זירה בירושלים צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לשכת העיתונות הממשלתית הודיעה כי תשלול תעודות לע"מ של עיתונאי אל-ג'זירה בישראל. זאת בהמשך להחלטת הממשלה על סגירת הערוץ בישראל, מכוח החוק למניעת פגיעת גוף שידורים זר בביטחון המדינה.

מנהל לשכת העיתונות הממשלתית ניצן חן מסר: "מדובר בכלי תקשורת המפיץ תוכן שקרי הכולל הסתה כנגד ישראלים ויהודים, ומהווה איום על חיילי צה"ל. לפיכך, עצם השימוש בתעודות לע"מ במהלך עבודתם של עיתונאי הערוץ, עלולים לסכן את ביטחון המדינה בעת הזו, בנסיבות של שגרת מלחמה".

בחודש מאי דיווח אבישי גרינצייג בכאן חדשות שלאחר שהקבינט ייאשר את הוצאת הצווים נגד אל-ג'זירה, לע"מ תנקוט בצעד של שלילת תעודות מעיתונאי הרשת. מיד עם אישור הצווים, חן פנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, כדי לקבל את אישורה לצעד שנתקל בעבר בהתנגדויות משפטיות, כששרי תקשורת קודמים ניסו להניע מהלך דומה.

לאחרונה הגיע האישור המשפטי מבהרב מיארה, ולאחר שראש השב"כ רונן בר וראש המוסד דדי ברנע בעצמם הגישו חוות דעת חסויות. בהמלצותיהם תמכו בר וברנע בשלילת תעודות העיתונאי בנימוק של פגיעה בביטחון המדינה.

אל ג'זירה מלחמת חרבות ברזל היועמ"שית רונן בר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}