ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
הרצח בקרית שמונה

הבקשה של אחותו של יואל להנגהל ז"ל מביהמ"ש - רגע לפני גזר הדין לנאשם

אחותו של להנגהל, רחל, מבקשת מבית המשפט להעניש את אדרי בחומרה: "אני מרגישה שעד האסון היינו משפחה אחת - ומאז אנחנו משפחה אחרת. הכול כיום הרבה יותר עצוב בבית. כולם עצובים מאוד. יואל היה אח מושלם, הוא היה הדוגמה שלי לחיים"

הבקשה של אחותו של יואל להנגהל ז"ל מביהמ"ש - רגע לפני גזר הדין לנאשם
הנרצח יואל להנגהל צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט המחוזי בנצרת יגזור היום (חמישי) את דינו של ליעד אדרי, שהודה והורשע בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה, שיבוש הליכי משפט והדחה בחקירת, בפרשת הרצח של יואל להנגהל, תלמיד ישיבת ההסדר מעלות שנדקר למוות באוקטובר 2022 בקריית שמונה. להנגהל עולה חדש בן קהילת בני המנשה מהודו, שעמד לפני גיוס לצה"ל.

להנגהל הותקף ע"י קבוצה גדולה של צעירים ובגירים שיצאו ממסיבה, וחלקם היו שתויים. הם נטפלו ליואל, שהתקשה להשיב אותם שכן לא שלט עדיין לגמרי בשפה העברית. קבוצה גדולה מתוכם תקפה אותו - והאירוע הסתיים במותו. בעקבות המקרה נעצרו חשודים רבים, אולם הוגש רק כתב אישום אחד - נגד אדרי, ולא על רצח, אלא על חבלה בכוונה מחמירה.

אחותו של להנגהל, רחל, מבקשת מבית המשפט להעניש את אדרי בחומרה: "אני מרגישה שעד האסון היינו משפחה אחת - ומאז אנחנו משפחה אחרת", אמרה רחל בת ה-17, תלמידת כיתה י"ב באולפנת סגולה בחיפה. "הכול כיום הרבה יותר עצוב בבית. כולם עצובים מאוד. אין את השמחה שהייתה אצלנו קודם. האווירה קשה ומכבידה. אני מבקשת מהשופטים שייתנו לו עונש קשה, אסור לרחם עליו. הוא הרג את הבן אדם החשוב במשפחה שלנו ואני לא חושבת שצריך לרחם עליו. יואל היה אח מושלם, הוא היה הדוגמה שלי לחיים. תמיד הגן עלינו. אם לא היה קורה האסון הזה, יואל היה היום לוחם בצבא".

"אני כועסת מאוד על אדרי", הוסיפה רחל. "בגללו איבדתי את האח הבכור שלי. אם אני הייתי השופטת בתיק, אדרי היה יושב כל החיים בכלא".

עו"ד רחל צינקין, שמייצגת את משפחת להנגהל, אמרה אתמול: "הסאגה הזו רחוקה מסיום מבחינתי ומבחינת משפחת להנגהל, כי נכון לרגע זה יש נרצח אבל אין רוצח. זה לא יכול להסתיים ככה. לא יעלה על הדעת שבחור צעיר יירצח בדקירות סכין במדינת ישראל במאה ה-21, מצלמות יתעדו עשרות צעירים שתוקפים אותו, ועדיין, כשנתיים מאז הרצח, אין לנו רוצח. כולנו דרוכים ומתוחים לקראת גזר הדין הזה. המשפחה מחכה לרגע הזה כמעט שנתיים, ועד שבית משפט לא ירשיע את מי שרצח את יואל לא תהיה סגירת מעגל ונמשיך להרגיש שלא זכינו לצדק".

עו"ד שירה ניר, שמייצגת את אדרי, מסרה בתגובה: "אדרי משלם כבר שנתיים את המחיר עבור כל שאר המעורבים. הוא כבר ישב שמונה חודשים במעצר בכלא ועוד כשנה וחצי באיזוק אלקטרוני, כשכל שאר המעורבים חופשיים. הוא נאשם בצוותא באירועים שקרו, אבל בזמן שכל חברי הצוותא מטיילים ונהנים מהחיים, הוא מסתובב עם אות קין למרות שאינו הרוצח וזוכה מעבירת הרצח. לכן, מבחינתי הדבר הראוי ביותר הוא לגזור עליו את העונש המינימלי ולאפשר לו להשתקם. ענישה ארוכה עלולה להרוס את חייו. העונש המינימלי מבחינתי הוא בין תשעה חודשי עבודות שירות לבין שנתיים מאסר בפועל, כפי שביקשנו במסגרת הטיעונים לעונש".

רצח יואל להנגהל קרית שמונה בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}