י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
על גבול הדמיון

השתלשלו בחבלים: יחידת קומנדו ישראלית פשטה על מפעל טילים בסוריה

דיווח זר כי ישראל הצליחה לחדור למתקן לייצור טילים בסוריה, לקחת ציוד ומסמכים ואז למלכד אותו. המתקן גם ייצר כטב"מים. המבצע התחיל בתקיפות אוויריות ולאחר מכן בחדירה למתקן עצמו. המתקן פועל כבר יותר מעשר שנים וספג תקיפות אוויריות מצד ישראל בשנה שעברה

השתלשלו בחבלים: יחידת קומנדו ישראלית פשטה על מפעל טילים בסוריה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: שאטרסטוק

הבוקר (חמישי) מתברר כי היקף התקיפה שביצעה ישראל בתחילת השבוע בצפון סוריה גדול בהרבה ממה שפורסם עד כה.

לפי דיווח של חוקרת יווניה לענייני המזרח התיכון, כוחות ישראליים הצליחו להיכנס למתקן לייצור טילים בסוריה, לקחת מסמכים מסווגים ולברוח לאחר שמילכדו את המקום.

לפי הדיווח בחשבון ה-X שלה, המתקן מקושר למשמרות המהפכה האיראניים. בישראל לא מגיבים על אודות הדיווח.

החוקרת היווניה דיווחה מפי "מקור ביטחוני" כי כוחות מיוחדים ישראליים ביצעו "מבצע מיוחד" במתקן צבאי המקושר למשמרות המהפכה שנמצא כ-6 ק"מ דרומית מערבית למציאף שבסוריה. על פי הדיווח, המבצע החל בתקיפות מהאוויר ולאחר מכן כוחות מיוחדים ישראליים פשטו על המתקן.

על פי הדיווח, ביום חמישי האחרון בלילה, בסביבות השעה 11:00, שמעו תושבי מערב ומרכז סוריה קולות של מספר רב של פיצוצים עזים סמוך לגבול סוריה-לבנון. הפיצוצים הללו לא היו הדבר היחיד שקרה שם באותו ערב.

לטענת החוקרת: "גורם ביטחוני אישר לי כי ביום חמישי האחרון בערב ביצעו כוחות מיוחדים של צה"ל פעולה מיוחדת נגד מתקן צבאי השייך למשמרות המהפכה שישה קילומטרים דרומית מערבית לעיר מסיאף בסוריה".

עוד כתבה: "המבצע החל במתקפה אווירית על מספר דרכים המובילות למתקן הצבאי, בנוסף למפקדה המזוהה עם הביטחון הצבאי הסורי ועמדות הביטחון של המתקן. לאחר מכן, מסוקים צבאיים ישראלים עם כוחות מיוחדים נעו לעבר המתקן, עם מל"טים, כדי למנוע מכוחות משטר אסד להגיע לאזור".

על פי הדיווח, הפעולה נמשכה כשעה, במהלכה הכוחות הישראלים נכנסו למתקן, לקחו ציוד ומסמכים חשובים, מילכדו את המתקן מבפנים ופוצצו אותו. הכוחות נסוגו תחת חיפוי אווירי, כדי למנוע ממטוסי קרב של סוריה להגיע למקום.

בנוסף כלי תקשורת אופוזיציוני לסוריה שמקום מושבו בטורקיה, דיווח כי במהלך התקיפה הונחתו כוחות קרקעיים שהשתלשלו מחבלים במקום, אך כלי טיס ישראליים לא נחתו על הקרקע. 

בדיווח נכתב כי שלושה סורים, ומספר איראנים נהרגו, לפי הדיווח כמה מהם נלכדו בידי הכוחות הישראליים. לפי המקורות, המשטר הסורי חסם הגעה של צוותי חילוץ לאזור היעד. עוד טענו המקורות כי "ניתן להניח שהמשטר הסורי או גורמים בו הקלו על הנחתת הכוחות".

סוריה משמרות המהפכה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}