ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
פרטים חדשים

לאחר ההתרסקות: מטוס ומסוק קרב הוזנקו, בצה"ל חששו מירי חמאס

מיד לאחר התרסקות המסוק בפילדלפי מפקד חיל האוויר, שפיקד על המבצע מהבור בקריה, הזניק לזירה מטוס קרב ומסוק קרב. הם עלו לאוויר למקרה שבו חמאס יזהה את האירוע ויתנפל על ההזדמנות כדי לנסות לפגוע בכוחות החילוץ.

לאחר ההתרסקות: מטוס ומסוק קרב הוזנקו, בצה"ל חששו מירי חמאס
המסוק שהתרסק צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

פרטים חדשים מאירוע התרסקות מסוק הינשוף בציר פילדלפי והלקחים שכבר מפיקים בחיל האוויר בעקבות האירוע: מפקד חיל האוויר הנחה את ועדת החקירה להגיש את דו״ח הביניים עם מסקנות חקירת ההתרסקות - תוך ימים ספורים, עד תחילת השבוע הבא.

מהתחקיר הראשוני נמצא כי הכוננות של הטייסים לפני ההמראה לחילוץ הייתה בתנאים תקינים: הם נחו מספיק שעות (כ-12 שעות מנוחה לפני ההמראה), ולא ידוע על כשל שקשור לעייפות. מרגע ההזנקה מבסיס חצרים ועד ההגעה למנחת ברפיח - 17 דקות.

כתוצאה מההתרסקות, שני חיילים שהיו על המסוק נהרגו: רס"ם (מיל') דניאל אלוש, בן 37 מתל אביב, ורס"ם (מיל') תום איש-שלום, בן 38 מנס הרים. בנוסף, שבעה נפצעו ברמות פציעה שונות, כולל פצועה אחת באורח אנוש וארבעה פצועים קשה, ביניהם חייל שנפצע ברצועה מירי.

דורון קדוש דיווח בגל"צת כי מיד לאחר ההתרסקות מפקד חיל האוויר, שפיקד על המבצע מהבור בקריה, הזניק לזירה מטוס קרב ומסוק קרב. הם עלו לאוויר למקרה שבו חמאס יזהה את האירוע ויתנפל על ההזדמנות כדי לנסות לפגוע בכוחות החילוץ.

מבצע חילוץ הפצועים היה מורכב: מרבית הלוחמים שהיו במסוק - נלכדו בין ההריסות והשברים המרוסקים. הטייסת רס״ן ע׳ שהייתה אמורה להיכנס בעוד כשבוע לתפקיד סגנית מפקד הטייסת, הייתה לכודה במשך יותר מחצי שעה בתוך תא הטייס עד שהוא נוסר.

עוד דווח, כי לוחמי גבעתי ואוגדה 162 השתמשו במסורים ובציוד פריצה מאולתר שלא נועד לאירועים מהסוג הזה. צוות 669 שהוזנק למקום עם ציוד הפריצה הייעודי לאירועי התרסקות כאלה - הגיע אמנם, אך זה היה אחרי שכבר לוחמי גבעתי סיימו את הטיפול באירוע ואת חילוץ הלכודים.

בחיל האוויר כבר מפיקים לקחים ראשוניים מהאירוע: הרטבה במים של המנחתים בשטח הרצועה, כדי שלא יעלו כמויות גדולות של אבק (״פודרה״) שמפריעה לטייסי המסוקים לראות את הקרקע בנחיתה. ⁠סימון המנחתים באמצעות פנסים על הקרקע כדי להקל על הטייסים לראות היכן הקרקע. ⁠הגדלת מספר המנחתים בשטח הרצועה כדי שהכוחות לא ישתמשו כל פעם באותו מנחת לחילוץ פצועים. השימוש המוגבר במנחתים מגדיל את כמויות האבק בהם ומקשה לנחות שם בתדירות גבוהה.

התרסקות מסוק חמאס רפיח מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}