ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בקשת צווי המעצר

המסר של התובע לנתניהו וגלנט: "אני ראיתי את הראיות נגדכם, אתם רק מנסים לנחש"

התובע בהאג כארים חאן התייחס לבקשתו להוציא צווי מעצר לגלנט ונתניהו, וטען: "אין מה להסתתר מבית הדין. שיופיעו, יגנו על עצמם ותתקבל החלטה"

המסר של התובע לנתניהו וגלנט: "אני ראיתי את הראיות נגדכם, אתם רק מנסים לנחש"
חאן יונס, עזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בראיון ל-BBC התייחס תובע בית הדין בהאג כארים חאן לצווי המעצר שביקש להוציא נגד שר הביטחון יואב גלנט וראש הממשלה בנימין נתניהו. חאן טען: "מי שבוחר לחמוק ולדחות הליך משפטי - כנראה שיש לו מה להסתיר", כך לפי דיווח "חדשות 12". 

"יש לי יתרון אחד לפחות, אפילו הם יודו בזה, אני ראיתי את הראיות נגד הבכירים הישראלים, הם לא. הראיות לא פורסמו לציבור, ההגשה הייתה חשאית", אמר התובע ח'אן.

"אנשים מאוד בטוחים בעצמם וטוענים שמדובר באוסף של שקרים. אז אין מה להסתתר מבית הדין. שיופיעו, יגנו על עצמם ותתקבל החלטה. אבל אלו שיש להם ממש לדאוג, בדרך כלל נוקטים בגישה אחרת", הוסיף. 

"זה היה טיעון שניסו למכור. הרעיון של המשוואה מומצא. האמת היא, מה יכולתי לעשות", אמר התובע ח'אן כשהסביר את הטענה לפיה יצר משוואה בין חמאס לישראל. בלשכת ראש הממשלה תקפו שוב את ההקבלה ואמרו: "זוהי אנטישמיות לשמה וחרפה מוסרית מהמעלה הראשונה".

 "אם הייתי מגיש בקשה לצווי מעצר נגד חמאס ולא נגד ישראל, היו אומרים שזה בית משפט חלש, תובע מוטה, שמושפע מדינמיקת הכוח בעולם. אם הייתי מגיש בקשה לצווי מעצר נגד בכירים ישראלים ולא נגד עזה, היו אומרים שזו שערורייה ושואלים איך בדיוק זה אפשרי", אמר חאן.

קארים חאן האג ראש הממשלה נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}