ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
תומך טרור

ראש המרכז האסלאמי המקושר לחיזבאללה גורש מגרמניה

מוחמד האדי מופתה, לשעבר ראש המרכז האסלאמי בהמבורג, שקיבל צו גירוש, עזב את גרמניה. הוא לא מורשה להיכנס שוב לגרמניה במשך 20 שנה, והוא עלול לעמוד בפני עד שלוש שנות מאסר אם יעשה זאת

ראש המרכז האסלאמי המקושר לחיזבאללה גורש מגרמניה
המסגד הכחול של המרכז האסלאמי בהמבורג צילום: Iran international

ראש המרכז האסלאמי לשעבר בהמבורג שבגרמניה שקיבל הוראה לעזוב את גרמניה בשל קשריו עם קבוצות קיצוניות וארגוני טרור עזב את המדינה לאחר שקיבל צו גירוש, כך מסרו הרשויות המקומיות.

מוחמד האדי מופתה, שהיה ראש המרכז האסלאמי של המבורג לפני שהוא נאסר בחוק ביולי האחרון, עזב את גרמניה ביום שלישי בערב, כך מסר משרד הפנים של המבורג בהצהרה.

מופתה, בן 57, קיבל הוראה לפני שבועיים לעזוב את גרמניה או לעמוד בפני גירוש על חשבונו. הוא לא מורשה להיכנס שוב לגרמניה במשך 20 שנה, והוא עלול לעמוד בפני עד שלוש שנות מאסר אם יעשה זאת.

אנדי גרוטה, שר הפנים של מדינת המבורג, תיאר את מופתה כ"אחד האיסלאמיסטים הבולטים בגרמניה".

"נמשיך לנקוט קו נוקשה נגד האיסלאמיסטים בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו", הוא אמר בהצהרה.

חוקרי משטרה פשטו על המרכז האסלאמי של המבורג ביולי לאחר שהגיעו למסקנה כי מדובר ב"ארגון קיצוני איסלאמי" עם קשרים לאיראן ולחיזבאללה של לבנון. איראן הגיבה בזעם להאשמות וסגרה מכון לשפה גרמנית בטהראן.

בגרמניה דווח כי מופתה הגיש השבוע בקשה דחופה לבית המשפט לעניינים מינהליים בהמבורג נגד גירושו, אך בקשתו נדחתה.

הארגון שבראשו עמד משנת 2018 ועד לסגירתו ביולי, נחשב על ידי המודיעין הגרמני בשליטת איראן. בנוסף, המרכז קידם "אידיאולוגיה אסלאמיסטית-קיצונית וטוטליטרית בגרמניה", אמרה שרת הפנים הגרמנית ננסי פאסר בהצהרה שפרסמה.

"האידיאולוגיה האיסלאמיסטית הזו מתנגדת לכבוד האדם, לזכויות נשים, למערכת משפט עצמאית ולממשלה הדמוקרטית שלנו", אמרה, והדגישה עם זאת כי המהלך לא כוון נגד הדת האיסלאית.

עוד נמסר משרת הפנים, כי המרכז פעל כ"נציג של המנהיג העליון של המהפכה האסלאמית" והפיץ אידיאולוגיה זו ב"דרך אגרסיבית ומיליטנטית".

איראן גרמניה המבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}