י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
שיפורים מעניינים

יונדאי מציגה: שלוש טכנולוגיות חדשות להתמודדות עם חום וקור קיצוניים

הטכנולוגיות שיונדאי הציגה כוללת שלושה נדבכים חשובים המיועדים, לפי היצרנית, לא רק לשפר את הנוחות של מי שיושב ברכב אלא גם לחסוך אנרגיה. זאת אומרת שאם מערכות הקירור והחימום של הרכב יתאמצו פחות לקרר או לחמם את תא הנוסעים, הרכב יהיה יותר חסכוני

 ציפוי ננו מיוחד
ציפוי ננו מיוחד צילום: יונדאי

רק לנו נדמה שהקיץ הזה היה חם ומעיק במיוחד? בכל כניסה לרכב - בעיקר אחרי חניה בשמש, מיד מפעילים את בקרת האקלים על  MAX וסופרים את הדקות עד שזו תצליח להוריד את הטמפרטורה ואת הלחות מהמרחב הפנימי. בשנים אחרונות אנו עדים לכל מיני טרנדים אצל יצרני רכב רבים המקשים על המאבק בחום המעיק. למשל, הגגות השקופים שמעלים בחלק מהמכוניות את הטמפרטורה בצורה ניכרת - בעיקר אם אין ווילון לסוכך על הפדחת. שינוי האקלים קיים ולרכבים וגם לנו הנהגים קשה יותר להתמודד עם הטמפ' שעולה.

בדיוק לשם כך קבוצת יונדאי (HMC) ענקית הרכב הקוריאנית מציגה שלוש טכנולוגיות חדשות להתמודדות עם חום ועם קור קיצוניים - שני אזורים המאתגרים בעיקר את דגמיה החשמליים. מדוע? כי פיזיקה. האלקטרונים "אוהבים" לזרום בתחום טמפרטורה מוגדר מאד – בעיקר סביב ה-20 מעלות צלזיוס. חום גבוה או קור עוז גורמים להם לרצות להישאר במקומם.

יונדאיציפוי ננו מיוחד לשמשות מסוגל להפחית את הטמפ' בתא הנוסעים ביותר מ-12 מעלות. לא רק לנוחות הנוסעים אלא גם לשיפור טווח הנסיעה ולהגנה במקרה של שכחת ילדיםצילום: יונדאי

הטכנולוגיות שיונדאי הציגה כוללת שלושה נדבכים חשובים המיועדים, לפי היצרנית, לא רק לשפר את הנוחות של מי שיושב ברכב אלא גם לחסוך אנרגיה. זאת אומרת שאם מערכות הקירור והחימום של הרכב יתאמצו פחות לקרר או לחמם את תא הנוסעים, הרכב יהיה יותר חסכוני בצריכת הזרם מן הסוללה. כמו שאנו מכירים היטב בישראל, ככל שהקיץ מתחמם יותר, כך הנהגים משמשים יותר במערכות המיזוג וטווח הנסיעה משלם את המחיר.

הטכנולוגיה הראשונה והכי רלוונטית לנו בישראל מכונה: "ציפוי ננו קירור". מדובר בציפוי מיוחד לשמשות הרכב שגם חוסם קרינה אינפרה אדומה וגם מאפשר לחום בתוך הרכב להשתחרר - בניגוד לציפוי כהה רגיל שרק חוסם את קרינת החום אבל אינו מאפשר פיזור שלו מחלל הרכב. הציפוי הזה מורכב משלוש שכבות שלכל אחת תפקיד שונה בסינון של תדרים שונים של קרינה וחום.

בתצוגה הועמדו זה לצד זה שני יונדאי איוניק 6 חשמליות כשבאחת השמשות צוידו בציפוי ואחת ללא. הטמפרטורה בתוך הרכב ללא הציפוי הגיעה ל-48.5 מעלות, טמפרטורה קטלנית שאף אחד לא היה רוצה לשהות בה ברכב. ובמכונית השניה נמדדו 36 מעלות. פער משמעותי של 12 וחצי מעלות. ישנה בשורה נוספת והיא שניתן להשתמש בציפוי הזה בשמשות הקיימות ובשילוב הציפויים הנוכחיים מבלי ששקיפות השמשות תושפע.

הטכנולוגיה השניה היא טכנולוגיית חימום וגם היא מיועדת לחיסכון באנרגיה. יונדאי מכנה אותה "מערכת הקרנת חימום". זו מערכת שמקרינה חום בכיוון רגלי הנוסע ברכב. אם תרצו מעין "חימום רצפתי" למכונית. לפי יונדאי למערכת הזו יכולת לחסוך עד 17% מהאנרגיה ביחס להסתמכות על בקרת האקלים בלבד ומסוגלת להביא את התא לטמפ' נוחה בשלוש דקות בלבד. המערכת כוללת גוף חימום, שיכול להגיע ל-110 מעלות צלזיוס, עטוף בחומר סינטטי הפולט קרינה אינפרא אדומה ומביא במהירות את הטמפ' בקבינה לרמה נוחה.

הטכנולוגיה השלישית היא גם טכנולוגיית חימום אשר מסירה לחות ומפשירה את שמשות הרכב בחורף. המערכת הפועלת על 48 וולט (בניגוד למפשירים הפועלים כיום על 12 וולט) מסוגלת להפשיר שמשה תוך חמש דקות בטמפרטורה של מינוס 18 מעלות עם צריכת זרם מופחתת ב-10%.

בישראל אנו פחות מכירים את מפשירי האדים החשמליים המשולבים כחוטים זעירים בשמשת הרכב הקדמית - הטכנולוגיה הזו של יונדאי היא שקופה לגמרי ומאפשרת ציפוי מתכתי שקוף לגמרי לשמשה. גם אם המערכת הזו עבורנו בישראל היא תהיה נחוצה רק בימים הקרים ביותר ובמקומות הרגישים - היתרון שלה ברור לגמרי.

יונדאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}