י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מחזירים עטרה ליושנה

כמה טוב שבאת הביתה: מכונית היוקרה העתיקה חוזרת

המכונית הראשונה שיוצרה מדגם זה, כלומר סדרה T יוצרה ב-1965 ונרשמה לראשונה על ידי בנטלי כמכונית שיועדה לבדיקות ומבחנים. מספר השלדה של הבנטלי הישנה הזאת – SBH 1001 מעיד שזו המכונית הראשונה מסוגה

כמה טוב שבאת הביתה: מכונית היוקרה העתיקה חוזרת
אחרי כמעט 60 שנים הבנטלי הזו חוזרת למפעל צילום: בנטלי

יש יצרני רכב שנוסטלגיה חשובה להם, עד כדי כך שהם יאתרו מכוניות עתיקות, ישחזרו אותן, יבנו אותן מחדש, יעניקו להן חום ואהבה, ואז יחזירו אותן הביתה. זה בדיוק המקרה של הבנטלי סדרה T הראשונה של היצרנית.

למי שלא מכיר, באותן שנים יצרניות הרכב בנטלי ורולס רויס יצרו מכוניות שהיו דומות מאוד ובכל מקרה, הבנטלי הזאת, שמכונה בשפה של היצרן בנטלי סדרה T היא מכונית מהסוג שכיכב במשך שנות השבעים בלא מעט סרטים ותוכניות טלוויזיה כסמל האולטימטיבי של יוקרה.

המכונית הראשונה שיוצרה מדגם זה, כלומר סדרה T יוצרה ב-1965 ונרשמה לראשונה על ידי בנטלי כמכונית שיועדה לבדיקות ומבחנים. מספר השלדה של הבנטלי הישנה הזאת – SBH 1001 מעיד שזו המכונית הראשונה מסוגה ואכן היא שירתה את בנטלי, עד שהחברה מכרה אותה.

כמו כל מכונית ישנה, גם הבנטלי הזאת החליפה כמה וכמה ידיים ולא בדיוק נהנתה מחיים טובים אצל אספן רכב, אלא במקום זה אוחסנה במחסן. במהלך השנים גם נעלמו ממנה חלקים, למשל כל תא הנוסעים היוקרתי, שלא לדבר על כך שהמנוע הענק שלה, בנפח של מעל שישה ליטרים, לא הונע עשרות שנים.

אנשי בנטלי, שגילו את המכונית התגייסו למשימת הצלתה של הבנטלי הקשישה. המשימה כללה תיקון של נזק שגרמה תאונה, שיפוץ של השלדה שהחלידה וטיפול למנוע שבמפתיע לא דרש אוברול מלא. ואז הגיעה עבודת הצבע המקיפה וקדימה לנסוע. הבנטלי הקשישה הזאת היא כעת חלק מאוסף המכוניות של בנטלי שמוחזק על ידי היצרנית ואנו מקווים שיהיה לה בית טוב לשנים רבות.

 

 

בנטלי רולס רויס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}