ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
התעמתו עם החוטפים

החטופה ששוחררה סיפרה: ראיתי את ירדן ביבס ועופר קלדרון במכלאות

עדינה משה, שהשתחררה בעסקת החטופים, סיפרה כי פגשה שניים מהחטופים בתוך מכלאה: "שאלתי 'למה אתם במכלאה?' והם אמרו שהם לא יודעים. כששאלתי אם התעמתו עם חמאס - הסתבר שכן. בזמן החטיפה הם התעמתו עם חמאס"

החטופה ששוחררה סיפרה: ראיתי את ירדן ביבס ועופר קלדרון במכלאות
תמונות החטופים בתל אביב צילום: גילי יערי, פלאש 90

עדינה משה, שהשתחררה בעסקת החטופים אחרי 49 ימים בשבי ארגון הטרור, סיפרה הבוקר (חמישי) בריאיון לגלי צה"ל, כי במהלך שהותה במנהרה, הבחינה בחטופים ירדן ביבס ועופר קלדרון מניר עוז כשהם מוחזקים במכלאות. "היו שם מכלאות. ניגשתי, והיה חשוך לגמרי. שאלתי 'למה אתם במכלאה?' והם אמרו שהם לא יודעים. כששאלתי אם התעמתו עם חמאס - הסתבר שכן. בזמן החטיפה הם התעמתו עם חמאס", אמרה.

לדבריה, "עשיתי הליכה אחורה, עם צעדים אחורה. אמרתי 'נסתכל על אנשי חמאס, נבדוק אם הם לרגע מורידים את העיניים ממני'. עופר וירדן סיפרו לי את הסיפור שלהם. אני מיד חשבתי מה אני עושה עם זה אחר כך".

משה הוסיפה: "נתתי לזה יומיים ופניתי למפקד של הכיתה ששמרה עלינו. אמרתי לו ששמעתי קולות בעברית, אמרתי לו 'הם מניר עוז'. הוא אמר לי 'מניר עוז? איך את יודעת?'. אמרתי לו שיביא אותם להיות איתנו, ואחרי יומיים הוא הביא את שניהם אלינו לשעה. ואז החזיר אותם בחזרה למכלאה. למחרת הביא אותם עוד פעם לשעתיים".

היא נשאלה אם ירדן ביבס ידע על חטיפתם של אשתו שירי והילדים: "הוא ידע להגיד לנו שהוא יצא אל החמאסניקים מהממ"ד. לא נשאר בממ"ד. שירי והילדים נשארו בממ"ד. הוא אמר 'אני מאוד מקווה שלא נכנסו אליהם כי כל המחבלים שהיו אצלי בבית תפסו אותי והובילו אותי למקום המפגש בקיבוץ, משם לקחו לחאן יונס'. כך הוא האמין הרבה זמן. בשלב מסוים הלכתי לברר עם החמאס אם שירי והילדים נמצאים עם חמאס. אמר לי שייקח זמן לברר. יצרתי מההתחלה יחסים טובים והוגנים עם חמאס. הבנתי שזה יעשה לנו טוב".

עדינה משה החטופים הישראלים ברצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}