ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
קרב מדיני

הפלסטינים יעלו הצעות דרמטיות באו"ם - כך ישראל מתכוונת להגיב

במשרד החוץ נערכים לפגוע ברשות הפלשתינית באמצעות עצירה של העברת כספים או ניתוק שיתוף הפעולה הביטחוני. לדברי גורמים מדיניים שהובאו ב'ישראל היום', בכוונת שר החוץ לאכוף את הסכמי אוסלו באמצעות סגירה מוחלטת של נציגויות זרות הפועלות בתחומי הרשות

הפלסטינים יעלו הצעות דרמטיות באו"ם - כך ישראל מתכוונת להגיב
אבו מאזן נואם באו"ם צילום: Amir Levy/Flash90

בשבוע הבא תפתח הרשות הפלסטינית בבליץ של הצעות והצבעות אנטי ישראליות באו"ם. בישראל נערכים ומכינים צעדים דרמטיים כנגד הרשות בתגובה למתקפת הטרור המדיני. 

ביום שני אמורה להתכנס מועצת הביטחון של האו"ם לדיון בנושא המצב ההומניטרי בעזה, בהשתתפות סיגריד קאאח, המתאמת ההומניטרית ומתאמת השיקום הבכירה ברצועה מטעם האו"ם.

למחרת, ביום שלישי, ייפתח דיון בעצרת הכללית בנושא ההחלטה שהגישו הפלשתינים, ועיקרה קריאה לקידום סנקציות ואמברגו נשק תוך התעלמות מצורכי הביטחון של ישראל, ועל בסיס פרשנות מעוותת וקיצונית להחלטת בית הדין בהאג.

ביום רביעי יגיע השיא האנטי־ישראלי: הצבעה על ההחלטה הפלשתינית, שלפי ההערכות תעבור ברוב גדול. נזכיר כי אין וטו בהצבעות מהסוג הזה באו"ם ולא במועצת הביטחון, ולכן לישראל אין קרש הצלה.

בקבינט המדיני ביטחוני הכינו תוכניות פעולה כנגד הרשות הפלסטינית, בהן מניעת העברת כספים וניתוק השיתוף הפעולה הביטחוני. הפעולות יגזרו מההחלטות הפלסטיניות שיקודמו בניו יורק.

"הפלשתינים מנהלים נגד ישראל טרור דיפלומטי, והאו"ם משתף פעולה - זה שפל מוסרי חדש", אמר ל'ישראל היום' שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. "מדובר בפוליטיזציה ובניצול לרעה של משאבי האו"ם, שיקדיש את כל השבוע הבא לעיסוק בפלשתינים, תוך התעלמות מוחלטת מ־101 חטופים שנמצאים בעזה בתנאים מחפירים וללא גישה לצלב האדום, וממאות אלפי עקורים ישראלים כתוצאה ממתקפה איראנית על ישראל מכמה חזיתות. אני קורא למדינות החברות באו"ם להתנגד למהלכים, שנותנים פרס לטרור ולטבח של אזרחים חפים מפשע".

לצד התייעצויות מדיניות בדרגים הבכירים, הנחה שר החוץ ישראל כ"ץ את צוות משרדו להכין צעדים מדרגיים נגד הרשות. אם זו אכן תממש את כל האיומים באו"ם ותפעל בניגוד לנקבע בהסכמי אוסלו, בירושלים לא יהססו "ללכת עד הסוף", כדברי גורמים מדיניים.

במשרד החוץ נערכים לפגוע ברשות הפלשתינית באמצעות עצירה של העברת כספים או ניתוק שיתוף הפעולה הביטחוני. לדברי גורמים מדיניים שהובאו ב'ישראל היום', בכוונת שר החוץ לאכוף את הסכמי אוסלו באמצעות סגירה מוחלטת של נציגויות זרות הפועלות בתחומי הרשות.

הרשות הפלסטינית האו"ם אבו מאזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}