י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ברקע המתיחות

מאות בני אדם נכנסו הלילה לקברי בני אהרון בעוורתא שבשומרון

מאות בני אדם נכנסו הלילה לכפר עוורתא שבשומרון, לאמירת סליחות בקברי בניו של אהרון הכהן: אלעזר ואיתמר. יוסי דגן ראש מועצת שומרון: "גם בשעה הקשה הזו, לא שוכחים את קודשי ישראל"

מאות בני אדם נכנסו הלילה לקברי בני אהרון בעוורתא שבשומרון
התפילה בעוורתא צילום: מתתיהו רוטמן

מאות בני אדם נכנסו הלילה (בין רביעי לחמישי)  לכפר עוורתא שבשומרון, זאת בכדי לומר סליחות במקום בו על פי המסורת קבורים אלעזר ואיתמר, בניו של אהרון הכהן וכן 70 הזקנים. הכניסה התקיימה כחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מועצה אזורית שומרון בסיוע מתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון ובאישור ובליווי צה"ל. 

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון אמר: "בימים אלו של סליחות בהם אנו מסכמים את השנה הקשה הזו, אנו מתפללים לשנה של ניצחון מוחץ אנו שואבים כוחות מדמויות המופת שהם הבסיס של עם ישראל והציוויליזציה האנושית כולה. אלעזר איתמר כל שושלת הכהנים ו 70 הזקנים שהובילו את עם ישראל.  הם היו המצפן של עם ישראל ועכשיו ארץ ישראל היא המצפן שמראה את הדרך למי שאיבד אותה.  לא מוותרים על נכסי צאן הברזל של העם היהודי".
 
ראש מועצת שומרון הודה לחיילי חטיבת שומרון בראשותו של המח"ט אל"מ אריאל גונן, לחיילי מג"ב ולמתנדבי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון שסייעו לקיים את הכניסה.

על פי מסורות יהודיות, שומרוניות וערביות, בעוורתא קבורים בני אהרון הכהן, אלעזר ואיתמר, וכן 70 הזקנים במערה סמוכה. תיאור עתיק משנת 1235, של רבי יעקב השליח שביקר בארץ ישראל, מציין את המקום: "וכפר עוורתא לשמאל העולה לירושלים, ושם קברו של איתמר הכהן והוא מקום נאה מאוד". הפסוק "וְאֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן מֵת וַיִּקְבְּרוּ אֹתוֹ בְּגִבְעַת פִּינְחָס בְּנוֹ אֲשֶׁר נִתַּן לוֹ בְּהַר אֶפְרָיִם" (יהושע כד לג), מיוחס המקום לכפר זה.

יוסי דגן עוורתא שומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}