ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
עימות דיפלומטי

האו"ם על מוות עובדי אונר"א: "אינו מקובל לחלוטין". השגריר דנון "הם מחבלים"

שגריר ישראל באו"ם דני דנון תקף את אונר"א ואת מזכ"ל האו"ם שמצדד במחבלים שחוסלו בעזה והיו עובדי אונר"א: "מה שבלתי מתקבל זו העובדה שמחבלים פועלים מתוך מבנה אזרחי ששימש בעבר את אונר"א"

האו"ם על מוות עובדי אונר"א: "אינו מקובל לחלוטין". השגריר דנון "הם מחבלים"
מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש צילום: פלאש 90

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, זעם על הרג ששת עובדי אונר"א ברצועת עזה אתמול על ידי כוחות צה"ל, ואמר כי "מה שקורה שם הוא לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת. בית ספר שהפך למקלט לכ-12 אלף בני אדם נפגע היום שוב מתקיפות אוויריות של ישראל".

אונר"א כינתה את מספר ההרוגים "הגבוה ביותר" בקרב הצוות שלה בתקרית בודדת. "בית הספר הזה נפגע חמש פעמים מאז החלה המלחמה. זה ביתם של כ-12,000 עקורים, בעיקר נשים וילדים", פרסמה אונר"א.

שגריר ישראל לאו״ם דני דנון הגיב למזכ״ל האו״ם שהאשים את ישראל בפגיעה בבית ספר בו שהו עובדי אונר״א: "מה ש״בלתי מקובל״ זו העובדה שמזכ״ל האו״ם מסרב להכיר במציאות וממשיך לעוות אותה. מחבלים שפועלים מתוך מבנה אזרחי ששימש בעבר את אונר״א הם אינם ״גורמים תמימים״ ולא ייתכן שהאו״ם ימשיך לגנות את ישראל במלחמה שלה כנגד מחבלים שפלים, בזמן שחמאס ממשיך להשתמש בנשים וילדים כמגן אנושי".

עוד אמר: ‏"אני מציע למזכ״ל לבדוק היטב מי היו המחבלים האלו, מה עשו בעבר ובמה עסקו בשעה שחוסלו לפני שהוא יוצא בהצהרות. ‏אני חוזר ומבהיר, ישראל תמשיך במלחמתה הצודקת כנגד הטרור. הפתרון הוא לא הפסקת אש, אלא השבת החטופים והכרעת החמאס".

אנטוניו גוטרש האו"ם אונר"א דני דנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}