י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נצפתה בלוויין

ספינה רוסית עם טילים בליסטיים איראניים נראתה בים הכספי

ספינה רוסית החשודה בהעברת טילים בליסטיים איראניים נראתה בלוויין בנמל בים הכספי. משרד האוצר האמריקני מעריך כי משרד ההגנה הרוסי השתמש בכלי השיט כדי להעביר טילים מאיראן לרוסיה כדי לסייע לרוסים במלחמה נגד אוקראינה

ספינה רוסית עם טילים בליסטיים איראניים נראתה בים הכספי
אילוסטרציה צילום: pixabay

ספינת משא רוסית החשודה שנשאה טילים בליסטיים איראניים למוסקבה לסייע לפוטין במלחמה נגד אוקראינה, נראתה בנמל רוסי בים הכספי לפני שבוע, כך גילו תמונות לוויין.

רשת CNN דיווחה, כי כלי השיט זוהה על ידי חברת הלוויין Maxar Technologies בתמונות לוויין שצולמו ב-4 בספטמבר בנמל רוסי באסטרחן. הספינה הייתה בעבר בנמל אמיראבאד האיראני ב-29 באוגוסט. על פי נתוני המעקב אחר הספינה, הקברניט כיבה את המשדר שלו בשלב מסוים לאחר מכן.

משרד האוצר האמריקני מעריך כי משרד ההגנה הרוסי השתמש בכלי השיט כדי להעביר טילים מאיראן לרוסיה. "החל מתחילת ספטמבר 2024, רוסיה קיבלה את המשלוח הראשון של טילים בליסטיים לטווח קרוב מאיראן", נמסר ממשרד האוצר, כשהכריז על סנקציות על נמל אוליה הרוסי יחד עם ספינות נוספות ועל כמה אישים איראנים.

היחסים הצבאיים בין איראן לרוסיה התהדקו מאז החלה הפלישה לאוקראינה בפברואר 2022. איראן סיפקה לרוסיה אלפי מל"טים, ולפי גורמים אמריקאים בנתה מפעל לרחפנים ברוסיה.

תמונת הלוויין פורסמה יום לאחר ששר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן אמר בביקור בלונדון כי ארה"ב מאמינה שהצבא הרוסי קיבל משלוחים של טילים בליסטיים איראניים, ו"ככל הנראה ישתמש בהם בתוך שבועות נגד אוקראינים".

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}