י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ביזוי כבוד המת

בשל מחסור בכוח אדם: הלווית תינוק לא נערכה במשך למעלה משבועיים

לווייתו של תינוק בן יומיים שנפטר בבית החולים לניאדו התקיימה רק כשבועיים וחצי לאחר מותו, בשל מחסור בפתולוגים שיבצעו את הנתיחה שלאחר המוות

בשל מחסור בכוח אדם: הלווית תינוק לא נערכה במשך למעלה משבועיים
אילוסטרציה צילום: unsplash

תינוק בן יומיים שנפטר בבית החולים לניאדו שבנתניה לא הובא לקבורה במשך כשבועיים וחצי, בשל מחסור בפתולוגים שיבצעו נתיחה שלאחר המוות - כך דווח ב"חדשות 12". 

בלניאדו ניסו במשך שבועיים וחצי למצוא מוסד רפואי שיעשה נתיחות שכאלו, אך בשל מחסור בכוח אדם לא הצליחו. רק היום התינוק יובא למנוחות, 16 ימים לאחר שנפטר.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות משתתף בצער המשפחה. נתיחה של עוברים דורשת מומחיות ייחודית שאינה קיימת בכל בית חולים ולא קיימת חובה חוקית לבצע הליך זה במוסדות רפואיים. בתי חולים שיש ברשותם מומחיות וידע לבצע נתיחות של עוברים נותנים שירות זה עבור מקרים של פטירות שהתרחשו באותו מוסד רפואי".
 
"עוד יצוין כי בהתאם לתקנות בריאות העם, קיימים מקרים של פטירות ואירועים בהם חלה על הצוות הרפואי חובה לעדכן את המשפחה על הצורך בביצוע נתיחה לשם בירור סיבת הפטירה וכן, לבקש את הסכמת המשפחה לנתיחה, אך מדובר במקרים ונסיבות שונות מהמקרה האמור", נמסר. 
 
"יחד עם זאת, משנודע למשרד הבריאות על המקרה, פנה המשרד אל בתי החולים הרלוונטיים מתוך הרצון לסייע למשפחה, כאשר המרכז הרפואי הלל יפה נענה לבקשת המשרד".

לניאדו פתולוגים תינוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}