ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מהומה בספטיבל טורונטו

פרו פלסטינים פרצו להקרנת הסרט הישראלי: "אומרים לא לרצח-עם"

מהומה פרצה במהלך פסטיבל טורנטו לאחר שלקראת הקרנת הסרט הישראלי "חמדה" עלו מפגינות פרו פלסטיניות לבמה וקראו: "לא לנורמליזציה של ישראל, שחררו את פלסטין"

פרו פלסטינים פרצו להקרנת הסרט הישראלי: "אומרים לא לרצח-עם"
אילוסטרציה צילום: Pixabay

במסגרת הפסטיבל הבינלאומי בטורונטו, נערכה אתמול הקרנה של "חמדה", סרט דרמה ישראלי. לפני הצגת הסרט, פרצו מפגינות פרו פלסטיניות לבמה וקראו קריאות נגד ישראל. 

המפגינות שעלו עם שלטי מחאה לבמה קראו "לא לנורמליזציה של ישראל, שחררו את פלסטין. אנחנו קואליציה של יהודים ואנחנו אומרים לא לרצח-עם". בתגובה, ענו בקהל בקריאות "החזירו את החטופים הביתה". 

הבמאי שמי זרחין, יוצר הסרט, אמר לאחר פינוי המפגינות: "הסרט צולם לפני המלחמה ורוב המיקומים שאתם רואים בסרט נראה לגמרי שונה היום. זה חוויה די עצובה עבורנו, אבל אני מקווה שתיהנו מהסרט". 

השחקן ששון גבאי הצטרף: "אנחנו מודים מאוד לפסטיבל שהזמין אותנו בתקופה כזו, תקופה מאוד רגישה ושברירית לפסטיבל ולכולם, במיוחד לנו בישראל. אני מאוד מתרגש להיות כאן, זו הפעם השנייה שאני בפסטיבל הזה שאני מעריך מאוד, אני רוצה להודות לכם שבאתם בזמן כה שברירי. זה אומר שאתם ממש מתעניינים באמנות הישראלית. אנחנו רואים אמנות כגשר בין אנשים ולא ככלי להגברת מחלוקת וקונפליקט, אז תודה לכם".

קנדה מלחמת חרבות ברזל טורונטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}