י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
במהלך אימון בארה"ב

אירופה בכוננות מלחמה: המטוס הגרמני חומש בפצצה גרעינית

מטוסי קרב גרמניים תועדו נושאים פצצות דמה גרעיניות במהלך גיחת אימון בארה"ב. אימון זה מתבצע על רקע החשש הגובר באירופה מהסלמה גרעינית בעקבות איומים חוזרים מצד נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין

אירופה בכוננות מלחמה: המטוס הגרמני חומש בפצצה גרעינית
אילוסטרציה צילום: pexels

מטוסי קרב גרמניים תועדו בארה"ב כשהם נושאים פצצות דמה גרעיניות מסוג B61-12, כחלק מאימון שנועד להכשיר טייסים גרמניים לתרחישים גרעיניים.

בתיעוד, שהופץ על ידי משתמש בשם "TaskForce23", נראים המטוסים במהלך גיחת אימון כשהם נושאים את הפצצות – גרסת דמה של פצצה גרעינית בעוצמה של עד 25 קילוטון.

ע"פ הדיווח ב'מאקו', הגורמים בגרמניה אישרו ששני המטוסים משתתפים בניסויים בבסיס חיל האוויר האמריקאי אדוארדס, והם צפויים לשוב לגרמניה בין ה-11 ל-13 בספטמבר. 

בגרמניה, כמו במדינות רבות באירופה, קיים חשש שהסכסוך המתמשך באוקראינה עלול להתדרדר לעימות גרעיני, בעקבות איומים מצד נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. לאורך המלחמה איים פוטין במספר הזדמנויות להשתמש בנשק גרעיני, ובכירי ממשלו הדגישו שרוסיה לא תהסס להשתמש בו במידה ותחוש מאוימת.

למרות שגרמניה אינה מחזיקה בנשק גרעיני משלה, היא ממלאת תפקיד מרכזי באסטרטגיית ההרתעה הגרעינית של נאט"ו. מטוסי הקרב שלה נדרשים לשמור על כשירות מבצעית לבצע תקיפות גרעיניות, ובשטחה מאוחסנות פצצות גרעיניות אמריקאיות המיועדות לשימוש במקרי חירום.

הגרמנים עדיין מפעילים מטוסי קרב מסוג טורנדו, שנמצאים בשירות מאז שנות ה-80, אך הם מתכננים להחליפם במטוסי F-35 המתקדמים, אשר ייטלו על עצמם את המשימות הגרעיניות בעתיד.

גרעין ולדימיר פוטין גרמניה אירופה מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}