ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
מחבל עם מיקרופון

ה"עיתונאי" העזתי הודה בחקירה שהשתתף בטבח

אבו רידה נעצר בפברואר 2024 בבית החולים נאצר בחאן יונס. בחקירתו אמר שהוא פעיל צבאי של החזית העממית. הוא גם הודה כי בעט בגופה של אחד החטופים

ה"עיתונאי" העזתי הודה בחקירה שהשתתף בטבח
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

ה'עיתונאי' העזתי, עמרו אבו רידה, השתתף במתקפה על הטנק בגבול מול קיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר ובידי צה"ל אף יש תיעוד שלו יורה באירוע במהלכו נפלו ונחטפו חיילים. מאז נעצר בידי ישראל, ברשתות החברתיות מתנהל קמפיין שקורא לשחרורו מהכלא, וגם כלי תקשורת כמו אל ג'זירה מדברים על 'חטיפתו' של ה'עיתונאי'. אך בחדשות הערב ב'כאן 11' נחשף היום (רביעי) כי אבו רידה הודה בחקירתו כי הוא לא עיתונאי. 

אחרי המתקפה על הטנק, אבו רידה, תושב אזור חאן יונס, חזר לרצועת עזה והשתתף בפשיטה על קיבוץ ניר עוז. הוא היה שותף בתיעוד של מעשי זוועה ואף במעשים עצמם. אחיו של אבו רידה אף השתתף בחטיפת בני משפחת ביבס.

אבו רידה נעצר בפברואר 2024 בבית החולים נאצר בחאן יונס. בחקירתו אמר שהוא פעיל צבאי של ארגון הטרור החזית העממית. הוא גם הודה כי בעט בגופה של אחד החטופים וסיפר שהוא שימש לרוב כמתעד מבצעי של ארגון הטרור. אבו רידה גם הודה שבמהלך התמרון ברצועת עזה - השתתף במארבים נגד כוחות צה"ל.

כאשר הכוחות תמרנו באזור חאן יונס, הוא נמלט יחד עם מחבלים נוספים לתוך בית החולים וניסה להתחזות לאזרח תמים. צה"ל צר על בית החולים והוא נתפס כאשר יצא יחד עם מחבלים נוספים.

מחבל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}