ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
פרטים על העסקה

מה בדיוק נכתב? הצצה נדירה למסמך "המצוקה" של חמאס

מסמך "המצוקה" של חמאס שגלנט חשף סיפק הצצה נדירה לניהול המו"מ של הארגון. המכתב, שלפי שר הביטחון נכתב ע"י מח"ט חאן יונס המעיד על מצבו הקשה של הארגון, מכיל למעשה מידע על המפתחות לשחרור אסירים במסגרת עסקה עם ישראל

מה בדיוק נכתב? הצצה נדירה למסמך "המצוקה" של חמאס
שר הביטחון עם המסמך שנחשף צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, יואב גלנט, הציג היום (רביעי) מסמך, שלדבריו נכתב על ידי מח"ט חאן יונס בחמאס, ומתאר את מצבו הקשה של הארגון. בכאן 11 פורסם הערב כי המסמך למעשה מכיל מידע על ניהול המשא ומתן להפסקת אש ושחרור חטופים. רועי קייס, ראש תחום העולם הערבי, מציין כי המסמך מספק צוהר נדיר לאופן שבו מנהל חמאס את המשא ומתן בדרגים הכי גבוהים ברצועת עזה. 

מסמך "המצוקה" של חמאס צילום: כאן 11
 
המסמך מכיל מפתחות לשחרור מחבלים מהכלא הישראלי, ובין היתר מופיעים בו נתונים על כמות האסירים שנשפטו למאסר עולם שישוחררו תמורת חיילות חטופות. 

אליאור לוי, ראש תחום פלסטינים מציין, כי מחבר המסמך מברך את סינוואר על הפעולה האחרונה שבה נהרגו ארבעה מ"חיילי האויב" ונפצעו עשרה ככל הנראה מדובר בפיצוץ מנהרה בעזה. "אני שולח את הערותיי למסמך האחרון, אחרי שקראתי את הערותיו של סינוואר על ההצעה הלפני אחרונה", נכתב, ואז מובאים סעיפים המהווים, כך נראה, עקרונות למשא ומתן לעסקה:

1. מספר החטופים שישוחררו בסבב הראשון יהיה 33. בסבב הזה ישוחררו ילדים, נשים, מבוגרים וחיילות.

2. המפתח לנשים ולילדים יעלה ל-30 אסירים.

3. המפתח למבוגרים יעלה גם הוא ל-30.

4. המפתח לחיילות יעלה ל-50, לאחר שבמסמך הקודם דובר על 40. מתוך ה-50, 30 שפוטים לתקופות ארוכות ועוד 20 למאסרי עולם. השחרור יתבצע לפי מפתח של ותק.

בהודעתו לתקשורת אמר שר הביטחון: "אני רוצה להראות לכם כאן מבסיס המודיעין של צה"ל, איגרת שמשקפת מה אומרים בכירי החמאס על מצבם שלהם". לדבריו, "זו איגרת שכתב ראפע סלאמה שחוסל על ידנו בחודש יולי אל האחים סינוואר. הוא מתאר את המצב - 70% מהנשק הושמד, 95% מהרקטות הושמדו, 50% מהמחבלים חוסלו או נפצעו והרבה מאוד ברחו, נשארו עם 20% לשיטתו. זו מצוקה אמיתית שפוגעת בחמאס ופוגשת את המפקדים הבכירים ביותר".

מלשכת שר הביטחון נמסר כי העמוד שהוצג הוא עמוד אחר במסמך המדובר.

יואב גלנט מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}