ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
שרים יפרדו מהכיסא?

הצעד הדרמטי שמציע סמוטריץ' וצפוי לעורר את זעמם של שרים בממשלה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יציע לסגור חמישה משרדי ממשלה, במסגרת תוכנית הגזירות והקיצוצים שמתגבשת באוצר ותופץ לציבור בימים הקרובים. כך הוא מתכוון להעביר את זה

הצעד הדרמטי שמציע סמוטריץ' וצפוי לעורר את זעמם של שרים בממשלה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' צילום: נגה מלסה, לע״מ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', צפוי להציע לסגור חמישה משרדי ממשלה מיותרים, כאשר כל אחת ממפלגות הקואליציה תבחר משרד אחד שבו היא מחזיקה והוא יסגר. זאת, במסגרת תוכנית הגזירות והקיצוצים שמתגבשת באוצר ותופץ לציבור בימים הקרובים. כך פרסמה הערב (רביעי) ליאל קייזר בכאן 11.

יש לציין כי בשנים האחרונות המליץ הדרג המקצועי במשרד האוצר על סגירתם של עשרה משרדי ממשלה. מומחים טוענים כי עומס של משרדי הממשלה לא רק שמביא לביזבוז כספי ציבור, אלא שהוא משבש את עבודת הממשלה בשל תפקידים כפולים וחוסר תיאום בין הגופים השונים. 

הרקע להכנסת הצעד לרשימת הגזירות הוא הביקורת הציבורית שנשמעה על כך שהתוכנית שהציג סמוטריץ' בשבוע שעבר לא כללה סגירת משרדים וקיצוץ בכספים הקואליציוניים. 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג בתחילת החודש את תקציב המדינה לשנת 2025, שיכלול 160 מיליארד שקלים להוצאות הביטחוניות של המלחמה, 44 מיליארד שקלים לצרכים אזרחיים, ו-20 מיליארד שקלים לשיקום. על מנת לממן את התקציב, הכריז שר האוצר על שורה של צעדים, ביניהם קיצוץ במשרדי הממשלה, הקפאת קצבאות בביטוח הלאומי והעלאת מס הכנסה.  

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' משרדי הממשלה תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}