י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
וזרח השמש

באמצע השבעה: הבן הגדול של הרבי מסקולען הוכתר לממשיך

לאחר השבר הגדול בסקולען על פטירת הרבי זצ"ל מינו באמצע השבעה את הבן הגדול לממשיך דרכו בחצר חסידות סקולען. גם הבן השני ישמש כאדמו"ר אך עדיין לא ברור היכן. כל הפרטים

באמצע השבעה: הבן הגדול של הרבי מסקולען הוכתר לממשיך
הממשיך החדש מסקולען מספיד במסע הלוויה צילום: די וואך

חלל גדול הותיר אחריו האדמו"ר מסקולען זצ"ל שהסתלק השבוע בשיא תקופת הנהגתו, חמש וחצי שנים לאחר הסתלקותו של אביו, הרבי הקדוש בעל ה'מאור ישראל' מסקולען זצ"ל. 

החסידים, שבקושי התאוששו מהפטירה של הרבי הקודם בשנת תשע"ט, כעת נאלצים שוב להתמודד עם פטירתו של הרבי זצ"ל. 

במסע הלוויה לא נערכה הכתרה ולא הוכרז על מינוי ממשיך, אתמול (שלישי) בבית המדרש של החסידות בסקולען הכריז הרב אליהו דייטש, מראשי הקהילה, כי הבן הגדול הרה"צ רבי אהרן מאיר פורטוגל ימונה לאדמו"ר במקום אביו הגדול והקהל אמר 'מזל טוב'. 

בנוסף, הודיע הרה"ח רבי יהושע פיש מנכבדי הקהילה כי הבן השני, הרה"צ רבי אליעזר זוסיא פורטוגל, יכהן כאדמו"ר ובעז"ה בעתיד הקרוב ייבנה לו בית מדרש. 

באסיפה גדולה עם הבנים והאדמו"רים הובאו דבריו של האדמו"ר זצ"ל, כי בנו הגדול רבי אהרן מאיר יהיה ממשיך דרכו, והדברים הובאו בפני הבן הגדול למען לא תהיה עדת השם כצאן אשר אין להם רועה. האדמו"ר החדש נעתר לבקשת החסידים וקיבל את המינוי.

הרבי החדש נולד במנטריאול שקנדה, בשנת תשל"ח. הוא זכה כילד לחסות אצל זקנו בעל ה'הנועם אליעזר' מסקולען זצ"ל, שאף גזז ממחלפות ראשו בהגיעו לגיל 3. בילדותו למד בתלמוד תורה סאטמר במונטריאול, וכבר מצעירותו היה מתמיד בתורה עם אצילות ויראת שמים.

הרבי התחתן עם בתו של דודו הגאון הצדיק שלמה אליעזר ברוינשטיין, אב"ד טערניווא במונסי, שם הוא מתגורר כל השנים. הרבי היה מסתופף אצל זקנו בעל מאור ישראל זצ"ל.

בימים הקרובים יפורסמו פרטים על יום ההכתרה, ואת היום בו ייכנס הרבי לביתו של אביו זצ"ל להמשיך לההנהיג קהל עדתו.

אברומי ברגרהרבי מסקולען זצ"ל בריקוד עם בנו הרבי החדשצילום: אברומי ברגר

הרבי מסקולען חסידות סקולען

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}