י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
פרסום ראשון

בעקבות ריבוי האתגרים: ראשי המפלגות החרדיות סיכמו על חלוקת עבודה

ראשי המפלגות החרדיות סיכמו על חלוקת עבודה ביניהם בעקבות ריבוי האתגרים מול ראש הממשלה. על פי הסיכום, השר גולדקנופף יהיה אחראי על קידום פתרון לחוק הגיוס, דרעי יהיה זה שאחראי על פתרון למעונות ויו"ר דגל התורה גפני אחראי על פתרון לחינוך החרדי

בעקבות ריבוי האתגרים: ראשי המפלגות החרדיות סיכמו על חלוקת עבודה
גפני/דרעי/גולדקנופף צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות ריבוי הגזירות והאתגרים של המפלגות החרדיות מול הממשלה: ראשי המפלגות החרדיות סיכמו לאחרונה על חלוקת עבודה מול ראש הממשלה, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

על פי הסיכום, יו"ר ש"ס אריה דרעי יהיה זה שאחראי, באמצעות השר יואב בן צור, על פתרון לסוגיית מעונות היום, יו"ר יהדות התורה השר יצחק גולדקנופף יהיה אחראי על פתרון לסוגיית חוק הגיוס, ויו"ר דגל התורה גפני אחראי על פתרון לסוגיית התקציבים בחינוך החרדי.

גורם במפלגות החרדיות הסביר: "כל אחד נשלח לטפל מול ראש הממשלה את הנושא שעליו הוא אחראי בלי להתערב בנושאים האחרים וזאת על מנת למקסם את ההישגים מול נתניהו".

בהתאם לכך, ראש הממשלה נתניהו נועד הערב (רביעי) עם השר יצחק גולדקנופף בנושא הגיוס והבטיח לקיים כבר בימים הקרובים פגישה עם גורמי המקצוע בעניין. השר גולדקנופף חזר בפגישה אצל נתניהו על האולטימטום שהציב לפיו החרדים לא יתמכו בתקציב 2025 בלי שחוק הגיוס יקודם כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

כזכור, מוקדם יותר השבוע נועד ראש הממשלה נתניהו גם עם יו"ר דגל התורה חה"כ משה גפני בסוגיית תקציבי החינוך החרדי אחרי שבשבוע שעבר נרשמה התקדמות בפגישה נוספת שקיים גפני עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

גם בסוגיית המעונות נרשמו לאחרונה שיחות בין ראש הממשלה נתניהו לשר יואב בן צור, השר הממונה על הסוגייה מטעם דרעי בהתאם לכך שהנושא כפוף למשרד העבודה בראשו הוא עומד.

בשיחה שקיים ראש הממשלה עם השר בן צור אמר נתניהו: "הפתרון הכי טוב לסוגיית הסבסוד במעונות יום זה להעביר את חוק הגיוס ולהסדיר את מעמדם של מחויבי הגיוס ע"י חוק וחייבים להעבירו בהקדם".

בכוונת הממשלה לאשר - כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' - הצעת החלטה על הראש של הייעוץ המשפטי. 

בהצעת המחליטים נכתב כך: 1. להנחות את שר העבודה ואת שר האוצר להמשיך את מתווה הסבסוד הקיים במעונות עד תום שנה"ל תשפ"ה.

2. להנחות את שניהם לגבש עד תום תשפ"ה מתווה שיאפשר סבסוד לנשים עובדות גם אם בעליהן לומדים תורה.

ההצעה הייתה אמורה לעלות להצבעה עוד בישיבת הממשלה הקודמת  אבל השר אמסלם שניהל את הישיבה ביקש לקיים על זה הצבעה בישיבת הממשלה הבאה, בנוכחות ראש הממשלה, זאת לדרישת הייעוץ המשפטי. 

 

יצחק גולדקנופף משה גפני אריה דרעי בנימין נתניהו גזירת המעונות חוק הגיוס החינוך העצמאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}