ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
האסון בציר פילדלפי

חקירת התרסקות המסוק: ראות לקויה, ועדות על פגיעה בחפץ זר

בצה"ל ממשיכים לחקור את התרסקות מסוק הינשוף שבה נהרגו שני לוחמי מילואים ביחידת החילוץ, דניאל אלוש ותום איש-שלום. במוקדי החקירה: ראות לקויה בגלל ענן אבק גדול, ועדות על פגיעה בחפץ זר - אולי רכב. המערך לא קורקע, כנראה כיוון שאין חשד מיידי לכשל טכני

חקירת התרסקות המסוק: ראות לקויה, ועדות על פגיעה בחפץ זר
מפקד חיל האוויר ומפקד פיקוד הדרום בזירת ההתרסקות צילום: דובר צה"ל

בצה"ל ממשיכים לחקור את אסון התרסקות מסוק הינשוף בציר פילדלפי, שבו נהרגו רב-סמל במיל' דניאל אלוש (37) מתל אביב ורב-סמל במיל' תום איש-שלום (38) מנס הרים ונפצעו שבעה חיילים נוספים בהם חמישה במצב קשה ושניים במצב בינוני.

במסגרת התחקיר של האסון, שאירע אחרי חצות בלילה שבין שלישי לרביעי, התגלה כי ענן גדול וגבוה של אבק חול היה בנקודת הנחיתה שבתוך המגנן הצה"לי והוא התגבר עוד יותר בשל סוללות האדמה שמקיפות את המחנה הארעי בשטח שבין הגבול עם מצרים לרפיח.

מפקד חיל האוויר ומפקד פיקוד הדרום בזירת ההתרסקות צילום: דובר צה"ל

ב-Ynet דווח כי הנחיתה בוצעה בשעת חשיכה, אם כי במסוק יש טכנולוגיות שמסייעות לטייסים לנחות גם בתנאי ראייה לקויים שכאלו. הנתונים הללו יהיו במוקד התחקיר של חיל האוויר.

עדות נוספת נבדקת לפיה אחד מהרוטרים של המסוק פגע עקב תנאי הראייה הלקויים בחפץ זר, אולי כלי רכב שהיה במתחם.

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר אמר בזירת ההתרסקות: "איבדנו בהתרסקות מסוק 'ינשוף' מטייסת 123 בשלב הנחיתה שני לוחמי מילואים, מטובי אנשינו, בנוסף נפצעו 8 לוחמים חלקם קשה מאוד. כולנו מחבקים את משפחות הנופלים ונמשיך ללוות את הפצועים. זוהי תאונה מבצעית, בה מסוק הינשוף התרסק במשימה הערכית ביותר של פינוי פצועים".

עוד אמר: "במשימת החילוץ ההרואית על הקרקע פעלו כוחות אוגדה 162 בנחישות להצלת חיים. במהלך 11 חודשי המלחמה פינה חיל האוויר מעל 1,800 פצועים, בהם פינויים מעומק הרצועה תוך סיכון חיים משמעותי. משימת הצלת חיים. חיל האוויר מתאבל על לוחמיו ובה בעת לא עוצר וממשיך במשימות בכלל זירות הפעולה. מסוק הינשוף גם כעת עומד בכוננות לחילוץ. כדברי יחידת 669 "בצרה קראת ואחלצך" - כל יום, גם היום".

 

 

חיל האוויר התרסקות מסוק מלחמת חרבות ברזל ציר פילדלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}