ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
נפגש עם בכירים

יו"ר הכנסת בפרלמנט האוסטרי: "חלום השמדת היהודים שרד את מותו של היטלר"

יו"ר הכנסת אוחנה בפרלמנט האוסטרי: ה-7 באוקטובר הוכיח כי חלום השמדת היהודים שרד את מותו של היטלר; אנטי-ציונות היא אנטישמיות. נשיא הפרלמנט האוסטרי: "כבר לא מדברים על פשעי המלחמה של חמאס — רואים שוב ושוב רק את החלק של עזה שנהרס; המתקפה הברוטלית ב-7/10 נעשתה גם על ידי אזרחים פלסטינים"

יו"ר הכנסת בפרלמנט האוסטרי: "חלום השמדת היהודים שרד את מותו של היטלר"
יו״ר הכנסת אוחנה בביקור רשמי באוסטריה צילום: נתן וייל דוברת הכנסת

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה נאם הבוקר (ד') בכנס למאבק באנטישמיות הנערך במליאת הפרלמנט האוסטרי.

בנאומו אמר היו"ר אוחנה: "לא במקרה התכנסנו ב-11 בספטמבר כדי להתמודד עם השלכות ה-7 באוקטובר, שתי זוועות שבוצעו בידי אלו שטענו כי הם פועלים בשם האסלאם כנגד העולם החופשי. אלו תאריכים שנצרבו לנצח בזיכרוננו, והם קשורים זה בזה: ה-11 בספטמבר היה מתקפה חסרת תקדים בהיקפה; ה-7 באוקטובר, מתקפה חסרת תקדים באכזריותה. טבח ה-7 באוקטובר הוכיח כי חלום השמדת היהודים שרד את מותו של היטלר. בעוד טרוריסטים מאיימים על ישראל ברקטות, אנטישמים תוקפים יהודים. בעוד טרוריסטים מנסים לדחוף את היהודים מתחת לאדמה, לקברים ולמנהרות, אנטישמים מנסים לאלץ יהודים להסתתר מתחת לרדאר. לפי נתוני האיחוד האירופי, כמעט ארבעה מתוך חמישה יהודים אירופים מסתירים את הכיפה שלראשם, מחביאים את מגן הדוד ומעלימים כל סימן ליהדותם. התכנסנו כאן כדי להכריז בקול רם וברור כי הפעם הדברים יראו אחרת. עלינו להסיר את המסכות מעל "האנטי-ציונים" המסתירים את שנאתם כמחאה פוליטית. אנטי-ציונות היא אנטישמיות".

נתן וייל דוברת הכנסת יו״ר הכנסת אוחנה בביקור רשמי באוסטריהצילום: נתן וייל דוברת הכנסת

בכנס נוטלים חלק נציגים מ-18 פרלמנטים ברחבי העולם, בהם גם יושבי הראש של בתי המחוקקים של קנדה ובלגיה, עמם נועד היו"ר אוחנה לאחר נאומו. 

מארח הכנס, נשיא המועצה הלאומית של אוסטריה, וולפגנג סובוטקה, הביע בנאומו תמיכה איתנה בישראל: "כולנו זוכרים את השואה ואת ההצהרה "לעולם לא עוד". האמנם זה כך? המתקפה הברוטלית הזו על אזרחים בישראל שנעשתה על ידי החמאס, אבל גם על ידי אזרחים פלסטינים, היא הפשע הגדול ביותר נגד האנושות מאז השואה. אנו עדים לעלייה באנטישמיות בכל העולם החופשי. הקהילות היהודיות לא חשות בטוחות עוד. הקונפליקט הזה, שהתחיל במתקפת הטרור על ידי החמאס, משפיע לא רק על המזרח התיכון, אלא על כל יבשת אירופה. כבר לא מדברים על הפשעים שחמאס ביצע, ולא רק בשבעה באוקטובר, אלא גם יום יום נגד האוכלוסייה האזרחית, שבה הוא משתמש כמגנים אנושיים. השימוש בבתי ספר, מסגדים, ובתי חולים כמחסני נשק ומשגרים. זהו פשע מלחמה וכך צריך להתייחס לזה. היכן שומעים בדיון הציבורי את העמדה הזו? רואים שוב ושוב רק את החלק של עזה שנהרס".

יו״ר הכנסת אוחנה בביקור רשמי באוסטריה צילום: נתן וייל דוברת הכנסת

בביקור ההזדהות שקיים בישראל בחודש אפריל השנה הצהיר נשיא המועצה הלאומית של אוסטריה, וולפגנג סובוטקה, בהצהרתו המשותפת עם יו״ר הכנסת אוחנה, על כוונותיו להקים ברית בין-פרלמנטרית נגד אנטישמיות, וקיים את הבטחתו בכנס זה, שכותרתו: ״לעולם לא עוד?״. 

בסיום הכנס חתמו כל המשתתפים על הצהרה משותפת, בה התחייבו לפעול בכל דרך למגר פעולות אנטישמיות מכל סוג, כולל ברשתות החברתיות ובהפגנות בקמפוסים. בין היתר מוזכרת בהצהרה הקריאה: ״From the river to the sea״, כשוללת את קיומה של מדינת ישראל ועל כן ראויה להוקעה.

נתן וייל דוברת הכנסת יו״ר הכנסת אוחנה בביקור רשמי באוסטריהצילום: נתן וייל דוברת הכנסת

במהלך ביקורו באוסטריה, קיים יושב ראש הכנסת אוחנה פגישות עם נשיא המועצה הלאומית של אוסטריה סובוטקה, עמו הניח זר ב"קיר השמות" (אנדרטה לזכר יהודי אוסטריה שנרצחו במהלך השואה), עם שר החוץ האוסטרי, אלכסנדר שלנברג ועם מתאמת הנציבות האירופית למאבק באנטישמיות. 

בהמשך היום צפוי היו"ר אוחנה להיפגש גם עם נשיא אוסטריה, אלכסנדר ואן דר בלן ועם ראשי הקהילה היהודית במדינה. במשלחת הכנסת לאוסטריה משתתפים חבר הכנסת אריאל קלנר (הליכוד) ורון כץ (יש עתיד).

אמיר אוחנה אוסטריה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}