י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בעקבות הפרסומים

בכיר רבני הציונות הדתית: "המועמד לרב הראשי הוא הרב מאיר כהנא"

בכיר רבני הציונות הדתית במכתב חריף לשר סמוטריץ': "המועמד לרב הראשי הוא הרב מאיר כהנא. כל ניסיון לטעון אחרת - סילוף וחתירה תחת החלטת הוועדה"

בכיר רבני הציונות הדתית: "המועמד לרב הראשי הוא הרב מאיר כהנא"
הגאון הרב מאיר כהנא צילום: פלאש 90

מכתב ששיגר היום (רביעי) הגאון רבי איתן איזמן, חבר ועדת הרבנים בציונות הדתית וראש מוסדות צביה, לשר בצלאל סמוטריץ' ולחברי ועדת הרבנים, חושף פרטים מפתיעים על תהליך בחירת הג"ר מאיר כהנא למועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי לישראל.

המכתב, שנכתב בתגובה לפרסומים בתקשורת אודות ועדה קודמת בראשות הג"ר חיים דרוקמן זצ"ל בה התבקשו הרבנים להכריע בין הגר"מ הלוי לגר"א איגרא, מאיר באור חדש את המהלכים שהתרחשו מאחורי הקלעים.

באדיבותמכתבו של הרב איזמןצילום: באדיבות

הרב איזמן פותח את מכתבו בהבהרה חד משמעית על הפרסומים: "המכתב שפורסם הבוקר נשלח בחודש מרחשוון תשפ"ג ונכון היה לשעתו ולמועדו בלבד". הוא מסביר כי אותה ועדה, המכונה "ועדת החמישה", התכנסה "לאחר שיחות עומק שהתקיימו בין הרב מאיר כהנא והרב מיכה הלוי בלשכת הרבנות בפתח תקוה ובביתי בירושלים".

הוא מציין כי מטרת הוועדה הייתה "לבחור מבין שניהם מועמד מוסכם שיתמודד מטעם הציונות הדתית לכהונת הרב הראשי לישראל, מתוך הבנה שרק הסכמה רחבה תוכל להוביל לידי כך שייבחר רב ציוני-דתי כראוי וכנדרש לרבנות הראשית לישראל ולכלל עם ישראל".

באדיבותמכתבו של הרב איתן איזמןצילום: באדיבות

במכתבו לסמוטריץ' חושף הרב איזמן כי תהליך הבחירה התפתח לשני שלבים, וזאת בעקבות בקשת הרב איגרא. הוא מציין: "סוכם כי בשלב הראשון הוועדה תבחר בין הרב מיכה לרב איגרא, ובשלב השני תבחר לפי המצב בשטח בין המועמד שייבחר לבין הרב כהנא".

הוא מדגיש כי ההחלטה הראשונית של הוועדה הייתה צעד ביניים בלבד: "גם נוסח המסמך שעליו חתמו הרב איגרא והרב מיכה בכניסתם לדיון בפנינו, וגם נוסח ההחלטה שפורסמה הבוקר בתקשורת ונשלחה לשניהם, מלמדים שהוועדה קובעת בו מי ימשיך במועמדות 'במעלה הדרך' ומי 'יפנה את הדרך לחבירו'. לא דובר באותו השלב על הכרעה סופית".

הרב איזמן מוסיף וכותב לשר סמוטריץ': "בהמשך כידוע כונס לבקשתך ההרכב הרחב בוועדה בראשות הרב יעקב אריאל שליט"א וההחלטה שלה נתונה ותקפה כי המועמד של הציונות הדתית לרב הראשי הוא הרב מאיר כהנא". הוא מוסיף אזהרה חריפה לגבי שלל הפרסומים: "כל ניסיון לטעון אחרת או להציג את החלטת הביניים כהחלטה סופית, הוא סילוף של הדברים וחתירה תחת החלטת הוועדה על כל המשתמע".

למעשה, מחדד הרב איזמן במכתבו כי "עצם העובדה שהרב מיכה הלוי הופיע בפני ועדת ארבעים הרבנים מוכיחה כאלף עדים כי גם הוא הבין שההחלטה הראשונית הכריעה רק כצעד ביניים בינו ובין הרב איגרא ולא כהכרזת מועמדות סופית. על דעת כן הגיע לוועדה וחתם לקבל את דין הוועדה ולא להתמודד אם לא ייבחר".

בסיום מכתבו, הרב איזמן קורא לפעולה מצדו של השר סמוטריץ': "לא אוכל לעצור בעצמי מלבטא את הכמיהה העזה שקיימת בציבור ליישום מלא, פומבי ומעשי, של החלטת הוועדה על ידי כב' השר והמפלגה, שכן התייצבות פומבית ומיידית זו תבטיח את בחירתו של מועמדנו הרב כהנא ברוב קולות גדול ובטוח, דבר שיביא לקידוש שם שמים גדול", כתב.

הרב מאיר כהנא הרבנות הראשית הרב איתן איזמן בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}