ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
ההסלמה נמשכת

כ-60 רקטות שוגרו מלבנון, חבר בכיתת הכוננות נפצע באורח קשה מנ"ט

יממה אחרי ששר הביטחון יואב גלנט רמז על מתקפה קרבה בלבנון, טיל נ"ט פגע בשער קיבוץ דן בגליל העליון | כתוצאה מהפגיעה נפצע חבר כיתת הכוננות באורח קשה | צה"ל: כ-60 רקטות שוגרו במטחים לעבר הצפון

כ-60 רקטות שוגרו מלבנון, חבר בכיתת הכוננות נפצע באורח קשה מנ"ט
זירת הפגיעה בקיבוץ דן צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90

חבר בכיתת הכוננות של קיבוץ דן נפצע היום (רביעי) באורח קשה כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט ביישוב שבגליל העליון. לפי צה"ל, בשני מטחים ששוגרו מלבנון נורו כ-60 רקטות שנפלו בשטחים פתוחים.

הפצוע, המשמש כחייל מילואים ב'מחלקת הגנת היישוב' פונה באופן מוסק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. בתוך כך, כוח מ׳חטיבת ההרים׳ זיהה ותקף עמדת תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב שובא שבדרום לבנון.

אתמול הגיע שר הביטחון יואב גלנט לגבול הצפון, שם השתתף בשיח מפקדים לסיכום תרגיל של חטיבה 9, בהובלת מפקד החטיבה אלוף משנה רועי מניס ותת-אלוף קובי הלר, מפקד המרכז לאימונים ביבשה. במהלך הביקור, קיבל סקירה מקיפה על פעילות החטיבה, הן בסיכול מחבלים והן בהגנת היישובים בגבול הצפון, וכן על התרגיל המדמה לחימה בעומק בשטח לבנון.

שר הביטחון גלנט הדגיש בפני הלוחמים את השינוי האסטרטגי המתרחש בצה"ל: "מעבירים את מרכז הכובד צפונה, אנחנו לקראת השלמת המשימות שלנו בדרום, אבל יש לנו כאן משימה שהיא משימה שלא בוצעה – המשימה הזאת זה לשנות את המצב הביטחוני ולהחזיר את התושבים אל הבתים שלהם".

בהמשך, שיבח שר הביטחון את הלוחמים על מקצועיותם ועמידתם במשימות המורכבות לאורך השנה האחרונה. הוא פנה אליהם בנימה אישית והוסיף: "אתם תעשו את כל מה שאתם צריכים, תנצלו את הזמן כמו שצריך, כי ברגע שזה מגיע - זה קורה״. ״ראיתי כבר בהרבה נסיבות שבהן עמדתי ליד לוחמים שאמרו לי: ״רק מדברים״. אחרי שבוע פגשתי אותם בשטח, בתוך השטח. תהיו ערוכים, זה לא דומה לדברים אחרים, יש לכם יכולת מלאה לבצע את המשימות בהתאם למה שאתם מתאמנים. תודה לכם, תודה למשפחות שתומכות אתכם ותודה למפקדים"

מלחמת חרבות ברזל לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}