י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ימשיך את השושלת

משפחת יוסף מאוחדת: תמיכה גורפת בגר"ד יוסף לרב הראשי

משפחתו של מרן הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, המורכבת מפסיפס עשיר של רבנים, אישים ודעות, מפגינה אחדות יוצאת דופן במכתב תמיכה מיוחד במועמדותו של הגאון רבי דוד יוסף לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל

משפחת יוסף מאוחדת: תמיכה גורפת בגר"ד יוסף לרב הראשי
הגר"ד יוסף עם אביו מרן הגר"ע יוסף זצ"ל צילום: יעקב כהן

משפחת יוסף, המורכבת מפסיפס עשיר של רבנים, אישים ודעות, מפגינה אחדות יוצאת דופן במכתב תמיכה מיוחד במועמדותו של הרב דוד יוסף לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל.

"באהבה רבה וסייעתא דשמיא", כותב הגאון רבי אברהם יוסף, בנו הגדול של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, "בדרך שחינך אותנו אבינו הגדול זצ"ל". דבריו משקפים את הרוח השוררת במשפחה, רוח של אחדות סביב מורשת אביהם ורצונו. 

הגאון רבי מרדכי טולידאנו, חתנו של מרן, אב"ד ירושלים וראש מוסדות יביע אומר בירושלים מוסיף: ובפרט בעת הזאת שאנו זקוקים לעומד בפרץ ולוחם מלחמת ה' ברמה... וראוי לאיצטלה זו, וזה רצונו של מו"ר חמי זי"ע", דבריו מדגישים את הצורך בדמות מנהיגותית חזקה בעת הזו, ומצביעים על רצונו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל לראות את בנו ממשיך את דרכו.

משפחתו המפוארת של מרן זצוק"ל ידועה בכך שתחת הקונצזוס הרחב שזכה לו אביהם מרן זצוק"ל בני המשפחה פרוסים על כל הקשת הדתית, מהמגזר החרדי ועד הציבור הדתי, חוגי הימין ועד כלת פרס ישראל הרבנית עדינה בר שלום שמשמיעה דעות מתונות.

חתנו הרב יעקב צ'קוטאי רב העיר מודיעין מכבים רעות כתב "והריני מעיד בזה כי מרן רבנו עובדיה יוסף זיע"א רצה מאד שבנו יקירו רבי דוד ימשיך את שושלת הראשונים לציון בפאר והדר וציווה את האנשים בדבר זה"

הרב בן ציון בר שלום רבה של ההסתדרות ונכדו של מרן חתם "בחיל וברעדה לכבוד מו"ר"

נכדו הרב יצחק יוסף בנו של הגאון רבי אברהם יוסף ראש כולל בקהילת שערי רחמים באלעד הוסיף "החותם לכבודה של תורה ולהמשיך דרכו של אדוני זקני בהלכה ובהנהגה".

אחד הסיפורים המרגשים ביותר מגיע מהרב אביעד טולידאנו, הממחיש את החשיבות שייחסו מרן הרב עובדיה יוסף ומרן הרב שלום כהן זצ"ל למועמדותו של הרב דוד יוסף. "אכן לעדות באתי שזה היה רצונם של זקני מרן רבנו עובדיה יוסף זיע"א ומרן רה"י רבי שלום כהן זיע"א לראות את מורנו ורבנו מרן הג"ר דוד יוסף שליט"א מכהן פאר במשרת הראשון לציון הרה"ר לישראל. וזאת אעיד נאמנה כי שמעתי באוזני מפה קדוש של מרן הגר"ש כהן זצ"ל שהגר"ד הוא צריך להיות הראש"ל ותהיה זו זכות לעם ישראל שהוא יהיה הראש"ל".

עם רבני המשפחה החתומים על המכתב נמנים: האחים הרבנים הגאונים רבי אברהם יוסף רב העיר חולון ורבי משה יוסף ראש בד"ץ בית יוסף מיסודו של מרן זצ"ל וראש ביהמ"ד מאור ישראל, חתניו של מרן הרבנים הגאונים רבי  עזרא בר שלום חבר ביה"ד הגדול, רבי מרדכי טולידאנו אב"ד ירושלים וראש מוסדות יביע אומר להוראה ודיינות, רבי יעקב צ'קוטאי רב העיר מודיעין מכבים רעות ורב אהרן בוטבול ראש בית ההוראה לוית חן.

יצוין כי השבוע הביע גם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף תמיכה בפגישה שערך עם אחיו הגאון רבי דוד יוסף.

כמו כן חתמו על המכתב מנכדיו של מרן המשמשים פאר בקהילות ישראל הרבנים הגאונים: הרב בן ציון בר שלום רב ההסתדרות, בניו של הגאון רבי יעקב יוסף זצ"ל הרב עובדיה יוסף ראש מוסדות תפארת אהל משה בבית שמש ומרבני ביהמ"ד בורוכוב בירושלים והרב משה יוסף, וחתנו הרב אברהם בן חיים חבר ביה"ד אהבת שלום, אב"ד משפטי חיים ורב ק"ק תפארת יוסף בתל ציון, בניו של הגאון רבי אברהם יוסף שליט"א הרב עובדיה יוסף מרבני ביהמ"ד בורוכוב בירושלים והרב יצחק יוסף ראש כולל ומו"צ קהילת שערי רחמים באלעד, הרב יעקב ששון ראש כולל מדרש רשב"י וראש כולל ערב ברכת אברהם שע"י ביהמ"ד יחוה דעת בבית שמש ומח"ס אביר הרועים על מרן זצ"ל, הרב עובדיה יוסף טולידאנו אב"ד דרכי תורה, ראש חבורה לדיינות בכולל תורת שמעון ורב ק"ק יביע אומר בשכונת רמות בירושלים, הרב עובדיה יוסף בוטבול רב ומו"צ בבית ההוראה יביע אומר, הרב יצחק אלחנן בוטבול ראש כולל לוית חן באשקלון, הרב יעקב סיני מרבני ביהמ"ד מאור ישראל, הרב יצחק אביעד טולידאנו ר"מ ישיבת היכל שמעון, הרב דוד מלול ראש כולל הליכות עולם בירושלים והרב אליה רפאל כהן רב קהילת אהלי יוסף בבית שמש.

באדיבות המצלםהמכתב של משפחת יוסףצילום: באדיבות המצלם

הרב דוד יוסף הרב עובדיה יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}