ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בדגלים ובשירה

ילדי הת"תים של 'סולם' בבית שמש קיבלו את סגן השר וראש העיר

ביקור רב רושם נערך לרגל פתיחת שנת הלימודים ובמהלכו התכבדו לקבוע מזוזות בכיתות החדשות. הבשורה: "העירייה תמשיך להיות שותפה בפעילות סולם בעיר, ותסייע למוסדות להתרחב ולתת את המענה הטוב ביותר לתלמידים

ילדי הת"תים של 'סולם' בבית שמש קיבלו את סגן השר וראש העיר
ילדי סולם בקבלת פנים צילום: באדיבות המצלם

ברכנוכם מבית ה': ביקור מרגש ורב רושם נערך ביום חמישי האחרון בתלמודי התורה 'תורת יעקב' בעברית ו'תורת משה' באידיש שמפעילה רשת 'סולם' בבית שמש, כאשר אל מבנה הת"ת הגיעו סגן השר אורי מקלב וראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג, בכדי להוקיר את הפעילות החינוכית של 'סולם' בבית שמש, ובמיוחד עם תנופת הפיתוח של הרשת שמרחיבה ומעמיקה את פעילותה בעיר יחד עם התרחבות העיר ובניית השכונות החדשות.

בחצר הת"ת קיבלו הילדים בדגלים ובשירה את פניהם של האורחים החשובים סגן השר הרב אורי מקלב, ראש העיר שמואל גרינברג, כשאליהם נלווים סגן ראש העיר הרב ישראל סילברסטין ומנהל אגף החינוך החרדי בעירייה הרב מנחם ברוכמן, ונכבדים נוספים.

בהמשך עברו בין הכיתות ועמדו מקרוב על העשייה החינוכית המפוארת הנעשית בין כותלי הת"ת, ולאחר מכן התכבדו לקבוע מזוזות בכיתות החדשות שנחנכו השנה, ואיחלו ברכה והצלחה לתלמידי הכיתות החדשות, ושיראו ברכה בעמלם לקנות תורה ודעת מפי רבותיהם.

עם סיומו של הביקור נערכה ישיבת סיכום אותה פתח והנחה הרב שלום קמינר המנהל החינוכי של הת"ת. בדבריו סקר את העשייה החינוכית של כלל מוסדות רשת סולם בבית שמש, החל מגני הילדים ועד הישיבות שמפעילה הרשת בבית שמש, ובתווך כמובן תלמודי התורה ובתי הספר לבנות.

סגן השר הרב אורי מקלב אמר בדבריו: "אני עומד נרגש לראות את העשייה הברוכה של סולם בבית שמש. עבורי סולם זה לא משהו חדש, מזה כשלושים שנה עוד מתפקידי כסגן ראש עיריית ירושלים אני מלווה את סולם והנהלת סולם בראשות הרבנית ארנסטר. כבר אז ידעתי את המיוחדות שיש בסולם, תחושת השליחות המנצחת את כל הקשיים ואבני הנגף. באתי לכאן היום בכדי לראות איך בסולם לא שוקטים על השמרים אלא מתרחבים יחד עם הרחבת גבולי ההתיישבות החרדית בכל ערי הארץ, כך זה בבית שמש, בבת ים, במודיעין עלית, בבני ברק ובערים נוספות".

בפנותו אל ראש העיר אמר סגן השר מקלב: "אני אומר לראש העיר ידידי הרב שמואל גרינברג. כראש העיר בוודאי יש לך תוכניות רבות למען תושבי העיר, אבל אני ממליץ לך בלי לפגוע בכבודה של אף תוכנית, כי אין כמו לעזור לילדי סולם. לעזור למוסדות סולם זה לעזור למשפחות וילדים שעבורם סולם זה הדרך להגיע אל האור, להשתלב בחברה ובקהילה. סולם צריך להיות בראש הרשימה, ואם עוזרים להם רואים ברכה גם בפרויקטים האחרים".

ראש העיר שמואל גרינברג אמר בפתח דבריו כי הוא בא להגיד תודה: "באתי להגיד תודה להנהלת סולם ובמיוחד לרבנית ארנסטר על ההשקעה הבלתי נגמרת בילדי בית שמש. כראש העיר ועוד קודם לכן כמנהל אגף חינוך חרדי בעיריית ירושלים, אני יודע מקרוב את האתגרים שיש לרשת סולם, אבל למרות הכל בסולם לא עוצרים אלא ממשיכים להתרחב, והרצון שלהם להשקיע בבית שמש הוא ברכה עבור העיר כולה. אנחנו לוקחים את מוסדות סולם בלב העשייה, והעירייה תמשיך להיות שותפה בפעילות של מוסדות סולם, ותסייע למוסדות להתרחב ולתת את המענה הטוב ביותר לתלמידים".

את מסכת הברכות חתמה הרבנית ארנסטר מנכ"לית רשת 'סולם' בדברי תודה והערכה לסגן השר הרב מקלב, לראש העיר שמואל גרינברג, ולכל בכירי העירייה שהשתתפו בסיור. "רשת מוסדות סולם לא יכולים היו להתרחב ולהתפתח אם לא העזרה של ידידי האמת של סולם. אנחנו פועלים בבית שמש שנים רבות, המוסדות שלנו פזורים בכל העיר, ואנחנו פה גם לתלמידים רבים שאין להם את האפשרות להתבטא, בשמם ובשם כל התלמידים אנו מודים לכם על הביקור, ומודים על הנכונות והרצון הטוב של העירייה להמשיך את השותפות בכדי לסייע למוסדות להתבסס עוד יותר בעיר ולתת את המענה הנכון והמקצועי בס"ד לתלמידים ולתלמידות שסולם הוא הכתובת שלהם", אמרה.

סולם שמואל גרינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}