י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לאחר מאמצים

בשורה לטסים לאומן: מס תייר יופחת למשלמים מראש

לאחר מאמצים של 'איחוד ברסלב באומן', ישראלים שטסים לאומן יכולים לשלם מס תייר באתר ייעודי שנפתח לתשלום, ובכך לחסוך עלויות וזמן יקר בכניסה לאומן. מי שישלם מראש מס תייר, ישלם סכום של 27 דולר במקום 45 דולרים

בשורה לטסים לאומן: מס תייר יופחת למשלמים מראש
מתפללים באומן צילום: איחוד ברסלב באומן

מאז שנת 2018 החלה אוקראינה לגבות מס תייר מכל תייר מעל גיל 18 (כולל מאזרחי אוקראינה המתארחים בעיר אחרת). סמכות הגביה שנקבעה בחוק מאפשרת לכל עיר לקבוע לעצמה את גובה המס, ובסמכות העיריה המקומית לגבותו.

כזכור, בראש השנה תשפ"ג החליטו בעיריית אומן לאכוף את גביית המס תייר ממשתתפי הקיבוץ ולשם כך סגרה העירייה בשרירותיות את כל הכניסות לעיר לצורכי ביטחון, והעבירו את כלל הנוסעים דרך כניסה אחת שבה לאחר בדיקות בטחוניות הועברו כלל הנוסעים דרך מחסום בודד שבו נגבה המס תייר מכל נוסע ונוסע שהגיע לקיבוץ הקדוש. דבר זה גרם לסבל רב, שכן לאחר נסיעה ארוכה ומייגעת דרך מדינות מזרח אירופה נוסף עיכוב חדש, כשמלבד האמור נוצר עומס רב במקום ונוסעים נאלצו להמתין בתור במשך שעות ארוכות.

בשנה שלאחר מכן, ניהל יו"ר איחוד ברסלב באומן הרב נתן בן נון משא ומתן ארוך מול עיריית אומן על מנת למנוע את הסבל הרב ואת סגירת כניסות העיר, ובסופו של דבר הגיע לפשרה עם עיריית אומן במסגרתה המשלמים את המס מראש ישלמו סכום נמוך יותר, וכן יוכלו להכנס לאומן מכל הכניסות השונות כדי למנוע עומסים. עירית אומן אכן עמדה בסיכומים וב"ה בשנה שעברה נחסכו שעות ארוכות של המתנה מאנ"ש העולים לאומן.

בשנה זו, שוב ניהל איחוד ברסלב מו"מ מול העיריה ובס"ד הגענו מולם שוב לסיכומים כנ"ל.

הבטחות עיריית אומן הן: א. יתאפשר להכנס לאומן הן מרחוב פושקינה/סדובה והן מרחוב פושקינה/בילינסקי (תחנות האוטובוסים). ב. מי שישלם מראש מס תייר, ישלם סכום מופחת בסך 27 דולר ומי שלא ישלם יצטרך לרדת לתחנת התשלום שעל יד תחנות האוטובוסים ולשלם שם סכום גבוה יותר, בסך 45 דולר. ג. במידה ויווצר עומס בתור בדיקות הבטחון של משטרת צ'רקס, יערכו הבדיקות בצורה רנדומלית על מנת למנוע המתנות ארוכות.

היות ובאתר העיריה לא ניתן לשלם את המס, שכן בשל תקנות אבטחה לא ניתן לחייב שם כרטיס אשראי ישראלי, הרי שכחלק מההסכמות מול העירייה איחוד ברסלב באומן הקימו אתר ייעודי, שבו ניתן לשלם את המס בכל כרטיס אשראי כולל כרטיס ישראלי.

לאחר התשלום ומילוי הפרטים האישיים (במדויק, כפי שהם מופיעים בדרכון), יתקבל אישור תשלום הכולל את פרטיכם האישיים וכן קוד המיועד לסריקה על ידי אנשי הביטחון האוקראינים אותו יש להציג בעת הכניסה לאומן. בנוסף, שובר אישור התשלום ישלח אליכם אל תיבת הדוא"ל כפי שהזנתם בעת מילוי הטופס ויש לשמרו ולהציגו בכניסה לאומן.

כתובת האתר הייעודי שהוקם על ידי איחוד ברסלב לתשלום: https://aumantax.com/ לבירורים נוספים ניתן לפנות בדוא"ל: [email protected]

אומן איחוד ברסלב באומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}