ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אין ראיות

שופט צרפתי דחה תביעה נגד חייל צה"ל בגין "התעללות" בפלסטיני

תובע צרפתי ביטל תלונה נגד ישראלי על פשעים שביצע כביכול בעזה. השופט דחה את ההאשמות על "עינויים וברבריות" של חייל צרפתי-ישראלי בגלל שהראיות "לא מספיקות"

שופט צרפתי דחה תביעה נגד חייל צה"ל בגין "התעללות" בפלסטיני
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

תובעים צרפתיים דחו תלונה של ארגונים לא ממשלתיים נגד חייל צרפתי- ישראלי שלטענתם ביצע "פשעים של עינויים וברבריות" במהלך המלחמה בעזה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית AFP. משרד התובע הלאומי למלחמה בטרור בצרפת (PNAT) סגר את התלונה ב-2 בספטמבר.

ההאשמות התבססו על סרטון מחודש ינואר ששותף ברשתות החברתיות במרץ האחרון, שפורסם לכאורה על ידי החייל המדובר. בסרטון נראים חיילים ישראלים מובילים עצירים פלסטינים. הפלסטינים לבושים בסרבל לבן ועיניים מכוסות.

ניתן לשמוע את מי שמצלם את הסרטון מעליב את העצורים בצרפתית, קורא להם "בני כלבים" ו"חבורה של כלבים".

"ראית שם את הכלבים הקטנים האלה", נשמע אומר החייל דובר הצרפתית שהוסיף: "תראה, אני הולך להראות לך את הגב שלו, אתה תצחק. תראה, הם עינו אותו כדי שידבר, הייתם מאושרים ב-7 באוקטובר בני כלבים".

שלושה ארגונים לא ממשלתיים, כולל אגודות נוספות הגישו את התלונה באפריל וציינו כי הסרטון מראה "פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות". לטענת התביעה, התלונה נדחתה כי "הראיות לא מספיקות כדי לבסס פעולות פשע אפשריות".

אחד הארגונים מסר לתקשורת: "חייל צרפתי, י. א. צילם את עצמו בעזה תוך שהוא מתעלל באסירים פלסטינים. הוא הראה את העינויים על גבו של אחד מהם. כמה ימים לאחר מכן הוא הופיע בתוכנית טלוויזיה ישראלית ואישר שזה אכן הוא בוידאו. אבל התביעה קבעה שאין מספיק ראיות לאפיין את העבירה".

במשך חודשים, פעילים צרפתים לוחצים על הממשלה לנקוט בפעולה נגד למעלה מ-4,000 אזרחים צרפתים או צרפתים-ישראלים שנלחמים בעזה מאז אוקטובר.

צרפת מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}