ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
בלינקן עודכן

אלו התנאים של בריטניה לביטול הגבלות הנשק על ישראל

שר החוץ של בריטניה, דיוויד לאמי, עידכן את מזכיר המדינה האמריקני בלינקן כי בריטניה תהיה מוכנה לשקול את מחדש את הגבלות הנשק לישראל, אם זו תגיע להפסקת אש בעזה ותאפשר גישה לאסירים הפלסטינים

אלו התנאים של בריטניה לביטול הגבלות הנשק על ישראל
מלחמת חרבות ברזל צילום: Oren Cohen/Flash90

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בדק בחודש שעבר מול שר החוץ של בריטניה, דיוויד לאמי, מה בריטניה רוצה שישראל תעשה כדי שתשקול מחדש את הגבלת ייצוא הנשק, כך אמרו שני פקידים אמריקנים ל"פוליטיקו". 

לאמי השיב כי בריטניה דורשת בתמורה להסרת המגבלות הפסקת אש בעזה וגישה של ארגוני זכויות אדם בינלאומיים לאסירים פלסטינים בכלא הישראלי. הדיווח מגיע ברקע פגישת השניים אתמול בלונדון, במהלכה דנו במצב בעזה ובמשא ומתן להפסקת אש. 

שגרירות בריטניה בוושינגטון הגיבה לדיווח: "אנו מקווים לראות ראיות למחויבותה של ישראל למשפט הומניטרי בינלאומי, שיאפשרו לנו להסיר את ההשעיה הזו".

לפני כשבועיים הודיע ​​שר החוץ של בריטניה, דיוויד לאמי, כי "לאחר בדיקה יסודית של חודשיים", הממשלה קבעה כי קיים "סיכון ברור" שישראל תשתמש בציוד צבאי מתוצרת בריטניה באופן שיפר את המשפט ההומניטארי הבינלאומי במלחמה בעזה.

כתוצאה מכך, כ-30 מתוך 350 רישיונות הייצוא הקיימים לרכיבים צבאיים, כולל חלקים למטוסים ולמסוקים, הושעו זמנית. מקורות בבית הלבן אמרו שהם מרגישים מאוכזבים מההחלטה.

ראש הממשלת נתניהו הגיב בחריפות להחלטת בריטניה, וגינה אותה "מבישה", אך טען כי ישראל תמשיך במערכה הצבאית נגד חמאס "עם או בלי נשק בריטי".

 

דיוויד לאמי אנתוני בלינקן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}