ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
האמריקנים כועסים

ביידן על מות האמריקנית בשומרון: "זועם ועצוב עמוקות"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרסם הודעה בה התייחס למותה של האזרחית האמריקנית איסנור אזגי איגי בשומרון, וכתב: "ישראל חייבת לעשות יותר כדי להבטיח שאירועים כאלה לא יישנו"

ביידן על מות האמריקנית בשומרון: "זועם ועצוב עמוקות"
הנשיא ביידן צילום: הבית הלבן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הצטרף לשרי ממשלתו אוסטין ובלינקן, ופרסם הודעה לאחר מותה של פעילת זכויות האדם האמריקנית איסנור אזגי איגי בשומרון.

ביידן מסר: "אני זועם ועצוב עמוקות ממותה. איסנור הייתה בוגרת טרייה של אוניברסיטה אמריקנית ופעילה שאידיאליזם הוביל אותה לנסוע לגדה המערבית כדי למחות בשלום נגד הרחבת ההתנחלויות. הירי שהוביל למותה הוא בלתי מקובל לחלוטין". 

"חייבת להיות אחריות מלאה", כתב ביידן, "וישראל חייבת לעשות יותר כדי להבטיח שאירועים כאלה לא יישנו". עוד ציין כי חקירה ראשונית הצביעה על "טעות טרגית כתוצאה מהסלמה מיותרת".

בתוך כך, הפנטגון עידכן הלילה כי שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הביע "דאגה חמורה בפני שר הביטחון יואב גלנט" בעקבות מותה של הפעילה האמריקנית איסנור אזגי סמוך לשכם.

אוסטין אמר לגלנט כי על ישראל לבחון מחדש את כללי הפתיחה באש של צה"ל ביהודה ושומרון, וטען כי מותה של האזרחית האמריקנית הוא "בלתי מוצדק". 

במהלך הצהרה שנשא אתמול, מזכיר המדינה האמריקני בלינקן התייחס להרג הפעילה האמריקנית שאתמול פירסם צה"ל תחקיר ראשוני על נסיבות מותה. בלינקן אמר: "ההרג שלה היה בלתי מוצדק, אף אחד לא צריך להיות בסכנה ושיירו בו בהפגנה".

ג'ו ביידן ארה"ב יו"ש מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}