י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הבחירות לרבנות הראשית

הח"כ מהליכוד במתקפה חריפה על סמוטריץ': "הוא כמו בנט"

ח"כ סעדה מאשים את סמוטריץ' בהפרת הבטחות לציבור הדתי-לאומי בבחירות לרב הראשי: "הוא כמו בנט - הפר את ההבטחה לציבור שלו"

הח"כ מהליכוד במתקפה חריפה על סמוטריץ': "הוא כמו בנט"
משה סעדה במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חבר הכנסת משה סעדה (הליכוד) מתח ביקורת חריפה על יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', בנוגע לבחירות לרב הראשי. בראיון שהתקיים הבוקר (רביעי) אצל קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב', האשים סעדה את סמוטריץ' בהתנהלות דומה לזו של נפתלי בנט.

"מה שהוא עשה, הוא כמו בנט - הפר הבטחה שלו לציבור שלו," אמר סעדה בהתייחס לגרירת הרגליים מצד סמוטריץ' בעניין יישום החלטת ועדת הרבנים שבחרה ברב כהנא כמועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב הראשי לישראל.

ח"כ סעדה הדגיש את חשיבות בחירת רב ראשי מתאים, במיוחד בזמן מלחמה: "מדינת ישראל בוחרת רב ראשי, הוא צריך להיות תלמיד חכם עצום וגם מנהיג של ציבור, במיוחד כשאנחנו במלחמה. צריך רב שנושא בעול עם הציבור, שמחנך את הילדים שלו ולא רב שקורא נגד שירות בצבא ושמחנך את הילדים שלו לא לשרת".

סעדה תיאר את תהליך בחירת המועמד לרב הראשי בציונות הדתית: "הלכה הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' עצמו הלך והקים ועדה, כל הרבנים שהשתתפו בהליך חתמו שהם מקבלים את הרב שנבחר. הוועדה של הציונות הדתית בחרה את הרב מאיר כהנא, שהוא גם מצד אחד תלמיד חכם עצום ואין חולק על זה, וגם מנהיג. הרב מאיר כהנא קצין חי"ר בצנחנים לשעבר, מ"פ שריון במילואים, היום סא"ל ששירת 83 יום במלחמה והחתן שלו נפצע קשה. הוא האישיות הכי מתאימה כרגע למדינת ישראל".

חה"כ משה סעדה צילום: באדיבות

סעדה טען כי סמוטריץ' מתעלם מהחלטת הוועדה: "הולך בצלאל סמוטריץ' אחרי שהוא הקים את הוועדה, אחרי שהוא בחר ואומר 'לא, מבחינתי הבחירה לא קיימת', ולמעשה יוצר מצב ששוב ייבחר פה בעקבות הפיצול רב חרדי שלא קורא לשרת את מדינת ישראל במצב של מלחמה קיומית, שלא מחנך את ילדיו לכך".

הוא השווה זאת למקרה קודם בו התעמת עם סמוטריץ': "כמו שבחוק הרבנים אני מזכיר לכם בצלאל סמוטריץ' פעל נגד הציבור שלו ומכר אלף משרות לש"ס, ואני עמדתי מנגד והתנגדתי לחוק והחוק הזה בוטל, גם בעניין הזה. בצלאל סמוטריץ' פועל נגד הציבור הדתי לאומי ובסוף הוא יביא לנו בחירה של רב ראשי לא ציוני לא נושא בעול עם הציבור, לא מנהיג ולא מחנך את הילדים שלו לשירות בצבא".

לגבי האינטרס של הציבור הכללי, סעדה אמר: "הליכוד מייצג אותו, לכן הליכוד הוא חלק מההסכם הזה [ההסכם הקואליציוני בין הציונות הדתית וש"ס לבחירת רב ראשי אשכנזי מהציונות הדתית] והוא מייצג ציבור גדול מאוד, כללי, מסורתי, ציוני, לאומי, אמוני, ומהמקום הזה אנחנו רוצים רב ציוני דתי לאומי ולכן אני קורא לכולם לתמוך ברב מאיר כהנא, שמי שבחר אותו זה כלל הרבנים של הציונות הדתית".
לבסוף, ציין סעדה כי פנה גם לראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא: "פניתי לראש הממשלה נתניהו ואני לוחץ אותו להוציא קריאה חדה ומובהקת, כמי שמייצג את תנועת הליכוד לקרוא לבחירת רב ראשי ציוני דתי לאומי שנבחר על ידי הוועדה, וברור שזה הכרח, זה תפקידו של ראש הממשלה".

משה סעדה בצלאל סמוטריץ' הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}