ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
חילוץ הרואי

הטייסת שנפצעה בהתרסקות פינתה את פרחאן אלקעדי החטוף ששוחרר

רב-סרן ע' נפצעה אנושות בהתרסקות המסוק בציר פילדלפי ונלכדה בקוקפיט במשך דקות ארוכות כשהיא בין חיים למוות. היא זו שפינתה לסורוקה את פרחאן אלקעדי החטוף ששוחרר בחודש שעבר. מניין חללי צה"ל מתחילת המלחמה 708

הטייסת שנפצעה בהתרסקות פינתה את פרחאן אלקעדי החטוף ששוחרר
מסוק חילוץ צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הטייסת שנפצעה בהתרסקות המסוק בציר פילדלפי היא זו שפינתה לסורוקה את פרחאן אלקעדי החטוף ששוחרר בחודש שעבר. אחד ממכריה מסר לכאן 11, כי "היא הייתה הקברניטה, הגיעה מיסעורים, רק התחלנו להכיר אותה. היא ותיקה, תותחית על. טסתי איתה כבר כמה פינויים. הייתי צריך להיות במשמרת וביקשתי שיחליפו איתי משמרת בגלל העבודה באזרחות".

רב-סרן ע'. נלכדה בקוקפיט במשך דקות ארוכות, כשהיא בין חיים למוות, בזמן שחבריה ולוחמים מאוגדה 162 מנסרים את דלתות תא הטייס כדי לחלץ אותה ואת יתר הפצועים. תחילה סברו הכוחות כי היא ההרוגה השלישית באסון, אך ביצעו בה פעולות מצילות חיים בשטח והרופאים כעת נלחמים על חייה בבית החולים. 

גורמים שהשתתפו בפעולה תיארו ל-Ynet את מבצע החילוץ כהרואי, שכן הוא היה בשטח עזתי ובאמצע הלילה, במרחב שבו יש לחימה ובתנאים מורכבים. המסוק עצמו שהתרסק שייך לטייסת האחות, 124, אך הוחזק בכוננות חילוץ לגזרת רפיח עם צוות של טייסת 123.

בנו של אחד הפצועים, מכונאי בתפקידו, אמר לכאן רשת ב: "הוא סיפר כי שמע את הטייסים אומרים שזה עומד לקרות, שהיה קשה לנחות, אז הם עשו סיבוב כדי לנחות שוב. ואז הוא התרסק. זה קרה תוך שניות. לדברי בן הפצוע, "המסוק נפל על הצד השמאלי והוא היה בצד הימני, למזלנו. הוא אומר שהוא היה ליד המכונאי המוטס השני. שניהם החזיקו ידיים. הוא היה כולו מתחת למסוק חוץ מהראש. הוא לא הצליח לזוז, כלום, עד שחילצו אותם".

אביו של אחד הלוחמים הפצועים שאליהם נשלח המסוק, תושב אור הנר, אמר: "הוא במילואים מאז 7 ועשה כבר כמה סבבים. הוא בסדר, בהכרה. הספקנו לראות אותו".

רס"ם במילואים דניאל אלוש מתל אביב ורס"ם במילואים תום איש-שלום מנס הרים, שניהם מיחידת החילוץ 669 של חיל האוויר, נהרגו הלילה בחצות בהתרסקות מסוק ינשוף ברפיח, סמוך לציר פילדלפי ברצועת עזה. מניין חללי צה"ל מתחילת המלחמה 708.

המסוק התרסק במהלך נחיתה למשימת פינוי לוחם פצוע קשה מירי. שמונה חיילים נוספים, כולל פצוע הירי אותו הגיעו לפנות, נפצעו באורחים שונים, מתוכם ארבעה במצב קשה.

איש-שלום, הותיר אחריו אישה, כרמית, ושלושה ילדים - יותם (13) והתאומות מיה וגאיה (11). איש-שלום העביר גיבושים ב-669, אך לאחר טבח 7 באוקטובר התנדב בחזרה לפעילות מבצעית.

 

דניאל אלוש תום איש שלום התרסקות מסוק מלחמת חרבות ברזל ציר פילדלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}