ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הותר לפרסום

חיילי מילואים תום ודניאל נהרגו בהתרסקות המסוק בציר פילדלפי

רס"ם במיל' דניאל אלוש ורס"ם במיל' תום איש-שלום, לוחמי 669, נהרגו בהתרסקות המסוק בציר פילדלפי. כמו כן, נפצעו באורח בינוני רופא לוחם 669 במילואים ומכונאי מוטס במילואים. בנוסף, לוחם בגדוד ההנדסה 710 של חיל ההנדסה הקרבית נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה

חיילי מילואים תום ודניאל נהרגו בהתרסקות המסוק בציר פילדלפי
ההרוגים בתאונת המסוק צילום: דובר צה"ל

במהלך הלילה, מסוק ״ינשוף״ של חיל האוויר, במסגרת משימת פינוי לוחם שנפצע לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, התרסק במרחב רפיח במהלך הנחיתה. מתחקור ראשוני עולה כי ההתרסקות לא נגרמה כתוצאה מאש אויב. 

כתוצאה מהתרסקות המסוק, שני לוחמי צה"ל נהרגו. רס״ם (מיל׳) דניאל אלוש, בן 37, מתל אביב-יפו, לוחם ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669), ורס״ם (מיל׳) תום איש-שלום, בן 38, מנס הרים, גם הוא לוחם ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669), נהרגו בדרום רצועת עזה.

באירוע בו נפלו רס״ם (מיל׳) דניאל אלוש ז״ל ורס״ם (מיל׳) תום איש-שלום ז״ל, נפצעו באורח קשה טייס במילואים ומכונאי מוטס בטייסת ׳ציפורי המדבר׳ (123), רופא במילואים ולוחם במילואים מהיחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669). כמו כן, נפצעו באורח בינוני, רופא לוחם במילואים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669) ומכונאי מוטס במילואים בטייסת ׳ציפורי המדבר׳ (123).

בנוסף, לוחם בגדוד ההנדסה 710, חיל ההנדסה הקרבית, נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

חקירה ראשונית העלתה כי המסוק נפל עקב תקלה טכנית או טעות אנוש. מסוק הינשוף הגיע בשעה 00:32 עם צוותים מיחידה 669 למגנן הכוחות שבמרכזו מנחת כדי לפנות את לוחם ההנדסה שפעל באזור הציר תחת חטיבת גבעתי. במהלך האחרון של הנחיתה, רגעים לפני שהמסוק היה אמור לגעת בקרקע, המסוק פגע בקרקע והתרסק. כל שמונת אנשי הצוות של המסוק נפגעו, ואלוש ואיש-שלום נהרגו.

קרוביו של מכונאי מוטס במילואים שנמנה עם הנפגעים באסון התרסקות מסוק חיל האוויר בציר פילדלפי ברצועת עזה, סיפרו בצהריים ל-ynet בבית החולים סורוקה בבאר שבע כי הוא זוכר את כל האירוע. "הוא שמע בקשר את הטייסים שזה עומד לקרות, הכול קרה תוך שניות. הוא החזיק ידיים עם המכונאי המוטס השני", המכונאי שספג פציעות של שברים בכל חלקי גופו.

אשתו של המכונאי המוטס שנפגע בהתרסקות סיפרה לווינט: "קיבלנו טלפון ב-2:30 בלילה שבעלי נפצע במהלך פינוי פצוע. הגענו לבית החולים סורוקה ולשמחתנו המצב שלו היה יחסית בסדר. הוא מדבר עם הרופאים, הוא מדבר איתנו קצת. הוא צוחק קצת, אבל יש לו פציעות בכל הגוף. יד ימין שבורה, הצלעות שבורות, אגן שבור וכל צד שמאל מרוסק. יש לו גם שלושה שברים בצוואר ושבר בקרסול".

בנו של המכונאי אמר: "אבא סיפר שהוא זוכר את האירוע. הוא שמע בקשר שהיה קשה לנחות, אז הם עשו סיבוב כדי לנחות שוב. הוא סיפר שהכול קרה תוך שניות ואז המסוק התרסק. המסוק נפל על הצד השמאלי ולמזלנו הוא היה בצד הימני. הוא צחק איתנו, ביקש שנחזור לשגרה, ואמר ש'תוך יומיים-שלושה אני בסדר'. הוא ביקש להגיד לכולם ללכת ולא לעשות מזה סיפור".

התרסקות מסוק מלחמת חרבות ברזל ציר פילדלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}