ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
סערה

עורך הדין הבכיר מייצג את המחבל הנאשם ברצח את יוחאי אבני ז"ל

ראש לשכת עורכי הדין לשעבר הצטרף לצוות ההגנה של הנאשם ברצח איש השב"ס. אחותו של יוחאי אבני ז"ל פרצה בבכי בבית המשפט: "איך זה יכול להיות שיהודי מייצג מחבל?" | כך הסביר עורך הדין את החלטתו

עורך הדין הבכיר מייצג את המחבל הנאשם ברצח את יוחאי אבני ז"ל
עו"ד אבי חימי צילום: Gili Yaari /Flash90

עורך הדין אבי חימי, לשעבר ראש לשכת עורכי הדין, עורר סערה היום (רביעי), לאחר שנודע כי החל לייצג את המחבל אברהים מנצור, הנאשם ברצח איש השב"ס יוחאי אבני הי"ד. 

הדבר נודע כאשר חימי הופיע הבוקר לפתע לדיון בהליך המשפטי כנגד המחבל. משפחתו של אבני זעמה על הסכמתו לייצג את הנאשם. ניצן, אחותו של יוחאי אבני ז"ל פרצה בבכי בבית המשפט: "איך זה יכול להיות שיהודי מייצג מחבל?"

עו"ד אבי חימי התייחס לסערה וטען כי למרות קביעת המדינה, הראיות מצביעות על כך שלא מדובר באירוע לאומני: "הסכמתי להצטרף לייצוג הנאשם לאחר שבחנתי את חומר הראיות והגעתי לכלל מסקנה כי מדובר באירוע פלילי, ולא באירוע לאומני . אזכיר כי גם התביעה הצבאית סברה, מלכתחילה, כי לא מדובר באירוע לאומני ולבסוף ייחסה מניע זה לנאשם אך בגלל לחץ ציבורי, שבינו לבין משפטים אין ולא כלום".

כזכור, לפני כשבועיים החליטה הפרקליטות הצבאית לייחס מניע לאומני בכתב האישום נגד איברהים מנסור. בכך נעתרה הפרקליטות הצבאית לבקשת משפחתו של המנוח, שביקשה להכיר באירוע כפיגוע. קודם לכן הסתפקו בפרקליטות האם הרקע למעשה הוא לאומני. 

בתאריך 8.7.2024 אותר יוחאי ז״ל ששירת בשב״ס, כשהוא ללא רוח חיים עם פצעי דקירה רבים בגופו בבית מגוריו בגבעון החדשה. יומיים לאחר שאותר יוחאי ז״ל, בתאריך 10.7 נעצר החשוד ברצח אבראהים מנצור, פלסטיני כבן 22, תושב הכפר בידו.

מהחקירה במשטרה ובשב״כ עולה כי בתאריך 7.7 במהלך שעות הלילה המאוחרות, הגיע החשוד לישוב גבעון החדשה כשהוא ללא היתרי שהייה בישראל. לאחר שחדר לתחומי הישוב, החשוד ניסה לפרוץ למספר בתי מגורים בישוב ללא הצלחה. 

בשלב זה פרץ לבית שאותו שכר יוחאי ז״ל בישוב, ונכנס אליו דרך החלון, בשעה שהמנוח ישן.

לפי הודעת המשטרה והשב"כ, במקום התפתח מאבק פיזי בין יוחאי ז״ל לרוצח, שבמהלכו נטל החשוד חפץ חד ודקר את יוחאי ז״ל מספר רב של פעמים עד שהתמוטט על הרצפה. בהמשך דקר אותו גם בסכין גדולה נוספת שלקח ממטבח הבית, ובעוד יוחאי גסס בדירה דקר אותו דקירה קטלנית נוספת בצווארו ורצח אותו.

מהחקירה בימ״ר ירושלים ושב״כ עולה כי לאחר מעשה הרצח האכזרי, הרוצח גנב מהדירה מספר פריטים שעמם נמלט מהמקום. לפני שעזב את הדירה, הצית אש בתוכה, וכתוצאה מכך פרצה שריפה שנכבתה מעצמה בתוך זמן קצר. הרוצח ברח מהישוב ליהודה ושומרון ובדרכו לביתו שרף את הפריטים שגנב מדירתו של המנוח. 

עו"ד אבי חימי יוחאי אבני ז"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}