י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הזירה הצפונית

הדי התקיפה החריגה בסוריה נשמעו גם בלבנון

סביר להניח שההחלטה לבצע תקיפה כה חריגה בהיקפיה קשורה בפוטנציאל להרחבת המלחמה לזירה הצפונית

הדי התקיפה החריגה בסוריה נשמעו גם בלבנון
פיצוץ. אילוסטרציה צילום: רשתות ערביות

ד"ר כרמית ולנסי, חוקרת בכירה במכון למחקרי ביטחון לאומי, מתייחסת לתקיפה החריגה בהיקפה שמיוחסת לישראל בסוריה ומסבירה כי יש לה השלכות גם על המערכה בלבנון.

היא כותבת: "מבול הטילים הישראלי בסוריה" - כך כונתה התקיפה החריגה שארעה בתחילת השבוע במדינה, במסגרתה שוגרו 15 טילי שיוט בארבעה גלי תקיפות באזור מציאף שבחמאת, דמשק, טרטוס וחומס. התקשורת הסורית טוענת שמדובר באחת התקיפות הנרחבות מזה שנים, המיוחסות לישראל.

היעד – "המכון הסורי למחקרים מדעיים (CERS)" - ולא בפעם הראשונה. מאז הקמתו ב-1971 המרכז אחראי על פיתוח התעשייה הצבאית בסוריה, לרבות פיתוחים בתחום הנשק הכימי. בשנים האחרונות הושם דגש על פיתוח וייצור צבאי של אמל"ח וטילים מדויקים וכטב"מים, תוך הגברת שיתוף הפעולה עם איראן וחיזבאללה. במסגרת זו, המרכז משמש כמקום מושבם של יועצים איראניים העוסקים במלאכה. התקיפות כוונו גם נגד מחסני תחמושת ובסיסים סוריים שבהם ידוע על נוכחות של מיליציות איראניות.

מקורות סורים מדווחים שמספר ההרוגים עומד על 18 ומספר הפצועים מגיע לעשרות. משרד החוץ הסורי גינה את התקיפות המיוחסות לישראל והאשימה ב"חתירה קדחתנית להסלמה גוברת באזור."

על רקע המלחמה בעזה, ישראל הגבירה את תקיפותיה נגד יעדי ציר ההתנגדות בסוריה עם הערכה של כ-60 תקיפות מתחילת השנה. סביר להניח שההחלטה לבצע תקיפה כה חריגה בהיקפיה קשורה בפוטנציאל להרחבת המלחמה לזירה הצפונית. סוריה אמנם נחשבת לזירה "שקטה" ואסד נמנע עד כה לצרפה לעימות הרב זירתי נגד ישראל, אולם העברות אמל"ח והתעצמות חיזבאללה, בחסות איראן, נמשכות ביתר שאת. מעבר להמחשה נוספת של יכולות המודיעין והתקיפה הישראליות, שיבוש ההתעצמות וגריעת היכולות הצבאיות, גם בסוריה טרם העברתן לחיזבאללה בלבנון, הינו מהלך חשוב לקראת ההיערכות למלחמה בלבנון.

סוריה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}