ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
הותר לפרסום

שני לוחמים נהרגו ושבעה נפצעו בהתרסקות מסוק צה"ל ברפיח

מתחקור ראשוני, עולה כי ההתרסקות לא נגרמה כתוצאה מאש אויב. כתוצאה מהתרסקות המסוק, נהרגו שני לוחמי צה"ל ונפצעו שבעה לוחמים נוספים, אשר פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו. בצה"ל חוקרים את האירוע הטרגי

שני לוחמים נהרגו ושבעה נפצעו בהתרסקות מסוק צה"ל ברפיח
מסוק צה"ל צילום: Chaim Goldberg/Flash90

הותר לפרסום: מסוק ״ינשוף״ של חיל האוויר, התרסק הלילה (בין שלישי לרביעי) במהלך נחיתה ברפיח, במסגרת משימת פינוי לוחם שנפצע לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

מתחקור ראשוני, עולה כי ההתרסקות לא נגרמה כתוצאה מאש אויב. סיבת ההתרסקות עודנה מתוחקרת ובצה"ל מבהירים כי לא חל שינוי בפעילות המבצעית של חיל האוויר.

כתוצאה מהתרסקות המסוק, שני לוחמי צה"ל נהרגו, הודעה נמסרה למשפחותיהם, שמותיהם טרם הותרו לפרסום ויפורסמו בהמשך.

באירוע נפצעו באורחים שונים שבעה לוחמים נוספים, אשר פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

לאחר האירוע, מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר מינה ועדת חקירה חילית בנושא שתבדוק את נסיבות האירוע.

שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצריםהמסוק שהתרסקצילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

המסוק שהתרסק צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
דורון קדוש פרסם בגלי צה"ל פרטים נוספים על האירוע: בשעה 00:32 הלילה הגיע מסוק הינשוף מטייסת המסוקים 123, ועליו לוחמי יחידת החילוץ 669, במטרה לפנות לבית חולים לוחם הנדסה שנפצע קשה מירי של מחבלים ברצועה.
 
כשהמסוק הגיע לתהליך הסופי של הנחיתה, כשהוא כבר ממש בתוך המגנן (אזור הנחיתה) - הוא לא נחת באופן סדיר, אלא פגע בקרקע והתרסק. בעת ההתרסקות הוא היה בגובה נמוך מאוד, ממש לקראת הנגיעה בקרקע, ובמהירות נמוכה. סיבת ההתרסקות עדיין לא ברורה - אך בצה״ל מבהירים כי לא מדובר באש אויב שנורתה על המסוק, אלא ככל הנראה בתקלה טכנית או בטעות אנוש. בחיל האוויר יש מספר הערכות אפשריות לסיבת התאונה, ובשלב זה נבדקים מספר כיוונים. 

כתוצאה מההתרסקות, נהרגו 2 לוחמים מיחידה 669. 8 נוספים נפצעו - 4 מהם באורח קשה ו-4 במצב בינוני וקל. אחד הפצועים הוא הלוחם שנפצע מהירי ונזקק לפינוי המוסק, היתר הם יושבי המסוק שנפגעו כתוצאה מההתרסקות. המסוק יצא מכלל שימוש. 

מיד לאחר התאונה - פיקוד הדרום וחיל האוויר ביצעו מבצע לפינוי כלל הפצועים ולאבטח את מרחב התקרית. 4 מסוקים הוזנקו למקום, ובסביבות 2:00 בלילה הושלם פינוי הפצועים לבית החולים סורוקה.

צה"ל רפיח רצועת עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}