י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מעמד מרגש

שחלק מחכמתו ליראיו: ספרו ה- 100 של ראש הישיבה יצא לאור

מעמד הוצאת הספר המאה, של ראש הישיבה הגאון רבי אברהם חפוטא נערך בליל שישי בפתח תקווה שם הוצגו ספריו של ראש הישיבה במעמד רבנים ואישי ציבור

שחלק מחכמתו ליראיו: ספרו ה- 100 של ראש הישיבה יצא לאור
הוצאת ספרו ה -100 של רה"י הגר"א חפוטא צילום: באדיבות המצלם

במעמד מרגש ורב רושם שנערך ביום חמישי האחרון באולמי 'ליאל גרנדס' בפתח תקווה, הוצגו ארבעת ספריו החדשים של ראש הישיבה, הגאון רבי אברהם חפוטא. ארבעת הספרים משלימים למניין מאה ספרים שנכתבו על ידי ראש הישיבה. 

ספריו של ראש הישיבה מקיפים בתוכם תורות רבות, ובכל השנים הם עמדו לאבן יסוד בעולם התורה, ועל שולחנם של גדולי הדור, "מערכי לב" - על כל מסכתות הש'ס בסוגיות הכי חשובות שנלמדות בעולם הישיבות, "אשל אברהם" - על כל התנ"ך שנערכו ונכתבו בעמל רב בשפת הדיבור, "מענה לשון" - שו"ת בהלכה על כל חלקי השו"ע, "באר אברהם" - על התורה ופרשיות השבוע, "ראשית דעת" - ביסודות האמונה, תפילה ודרכי התשובה. "ביאור בעל ההשלמה", "שמע אברהם" - על ספר המצוות לרמב"ם, "ביכורי אברהם, זרע אברהם, יאיר שמשי, העלם דבר, הבוחר בשמיטה" ועוד ספרים שזכו להאיר את עולם התורה.

במעמד השתתפו גדולי הרבנים ראשי הישיבות ורבני העיר, שר הפנים משה ארבל ועוד ואישי ציבור נכבדים, ובראשם חבר בית הדין הרבני הגדול, ראש ישיבת 'צוף דבש' הגאון רבי אליהו אברג'ל שסיפר בדבריו על גדולתו של ראש הישיבה הגר"א חפוטא שזכה להעמיד את עולם התורה בספריו המאירים.

את הערב הנחה ביד רמה רחמים ארבל שכיבד בפתח בדברי תורה וברכה את מ"מ ראש העיר, ויו"ר ש'ס בעיר אליהו גינת שריגש את הציבור בדבריו על הקושי והעמל הרב של ראש הישיבה למרות גילו להמשיך בתקופה זאת ולחבר עוד ספרים. הרב גינת פנה לראש הישיבה בדרישה להמשיך ולחבר עוד ספרים לעם ישראל והוסיף: "אנחנו כולנו נעמוד לימינו של הרב לעזרה וסיוע בכל מה שצריך, עולם התורה זקוק לספריו של הרב". 

המשא המרכזי באירוע נחתם בדרשתו של ראש הישיבה שסיפר על הסיעתא דשמיא הגדולה שעמדה לו לחבר 100 ספרים, שזכו לעמוד על שולחנם של גדולי הדור במשך השנים, רה"י ריתק את הקהל בסיפור מופת בדרכו להוציא את ספרו הראשון שביאר מתוך כתבי היד של "בעל ההשלמה - רבינו משולם בר' משה מבדריש" שם הוכיח הרב לעולם התורה שכוונת המאירי בספריו "גדולי הדורות" זה לבעל ההשלמה. 

ראש הישיבה בירך את כל הקהל ותלמידיו שומעי לקחו, ונשא ברכה מיוחד לכל העוזרים והמסייעים  להצלחת האירוע, לתורמים הספרים, והרבנית שתחי' ברפואה שלימה. 

במהלך הערב נהנו המשתתפים לכבודה של תורה, מסעודת מצווה מכובדת כיד המלך. את הערב הנעים גדול הזמרים דוד חפצדי ותזמורתו שסחפו את הקהל בשירה וריקוד עד השעות המאוחרות.

הרב אברהם חפוטא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}