ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
לקראת תקיפה?

האיראנים ערכו ניסויים בטילים בליסטיים לטווח של 700 קילומטרים

אחרי ההפנמה שמרבית הטילים ששוגרו לעבר ישראל לפני פחות מחצי שנה יורטו, האיראנים ערכו ניסויים בטילים בליסטיים לטווח של 700 קילומטרים. ההערכה היא שהאיראנים חוששים להוציא את המתקפה לפועל בגלל ההיקף האדיר של כוחות צבא האזור

האיראנים ערכו ניסויים בטילים בליסטיים לטווח של 700 קילומטרים
טילים באיראן, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

איראן ביצעה לאחרונה ניסויים בשיגור טילים בליסטיים, כחלק מתהליך הפקת הלקחים לאחר כישלון המתקפה הגדולה באפריל לעבר ישראל, שיורטה ברובה המוחלט על ידי צה"ל וכוחות הקואליציה בהובלת ארה"ב. את ביצוע הניסויים חשפו גורמי מודיעין מערביים.

איראן שיגרה בסך הכול באפריל לעבר ישראל 350 כטב"מים מתאבדים, טילי שיוט וטילים בליסטיים. 50% מכלל הטילים נפלו בדרך לישראל עוד לפני היירוט. הנתונים הלחיצו את האיראנים, והביאו אותם לביצוע בדק בית לזיהוי הכשלים.

איתמר אייכנר דיווח בווינט, כי כחלק מתהליך הבדיקה, שיגרה איראן טילים בליסטיים לטווח של 700 קילומטרים בשטחה כדי לוודא שהם תקינים. זו בהחלט עדות להכנות של טהראן למתקפה שנועדה לנקום על חיסול איסמעיל הנייה באיראן בחודש יולי. 

גורם אמריקני בכיר אמר כי ההערכה היא שהאיראנים חוששים להוציא את המתקפה לפועל בגלל ההיקף האדיר של הכוחות שארה"ב שיגרה לאזור כתמרור אזהרה ברור: שתי נושאות מטוסים, צוללת גרעינית, טייסות F-22 בקטאר ועוד. 

על פי הדיווח, בתחילה האיראנים היו בטוחים שהמתקפה שלהם הצליחה וכי ישראל משקרת, אולם בהמשך הם הבינו שהפעולה אכן נכשלה ברובה לאחר שישראל והקואליציה בהובלת ארה"ב יירטו 99% מהפריטים ששוגרו.

איראן מלחמת חרבות ברזל איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}