י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
עונשי מאסר כבדים

גבר ואשה בבלגיה תכננו לרצוח חרדים ולפגוע בבניין של נאט"ו

השניים תכננו בקיץ 2023 לתקוף יעד בשכונה חרדית באנטוורפן ויעדים נוספים, התכנון היה לגרום לשוטרים וכוחות חירום ליפול למלכודת. שלושה נאשמים נוספים, בהם אשתו ואחיו של הגבר, נידונו אף הם למאסר

גבר ואשה בבלגיה תכננו לרצוח חרדים ולפגוע בבניין של נאט"ו
חרדים באנטוורפן צילום: באדיבות המצלם

עונשי מאסר כבדים לשני חברי חוליית טרור מוסלמית בבלגיה בגין תכנון לרצוח יהודים ומטרות נוספות.

בית המשפט בברוז' גזר 15 ושמונה שנות מאסר על גבר ואשתו מצ'צ'ניה, נאשמים נוספים קיבלו מאסר על תנאי וקנסות. נאשם נוסף זוכה, כך דיווח אתר החדשות HLN באנטוורפן. בין הנאשמים הנוספים, אשתו ואחיו של מתכנן הפיגועים, נידונו אף הם למאסר.

האיש, שזוהה בשם, אבובקר, ושותפיו תכננו בקיץ 2023 לתקוף יעד בשכונה חרדית באנטוורפן ויעדים נוספים, התכנון היה לגרום לשוטרים וכוחות חירום ליפול למלכודת. "הם גיבשו תוכניות קונקרטיות לביצוע פיגועים", אמרה לתקשורת אמלי ואן בלגם, דוברת משרד התובע.

בבלגיה דווח כי הקבוצה שכרה מחסן לאחסנת נשק, בדקה את פעילות המשטרה, וביקרה במקומות ספציפיים שם תכננה פיגועים. מהחקירה עולה כי הקבוצה ביקשה לבצע פיגועים בשכונות שונות באנטוורפן כולל השכונה החרדית, מקומות הומי אדם, בתחנת משטרה ואפילו בבניין של נאט"ו.

דמות המפתח, אבובקר, קיבל את העונש הקשה ביותר 15 שנות מאסר. הוא ציין במפורש שהוא רוצה להפיץ פחד ולרצוח. הוא שלח סרטונים המראים איך מכינים פצצה ונשבע אמונים לדאעש.

הוא גייס חברים חדשים, גייס כספים ודאג שדאעש יקחו אחריות על הפיגועים לאחר מכן. במהלך המשפט קטע אבובקר את השופט מספר פעמים. הוא הטיח בו עלבונות ולבסוף השופט נאלץ להחזירו לתאו.

 

נאט"ו אנטישמיות בלגיה צ'צ'ניה אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}