ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מסר ראשון

סינוואר שיגר ברכה ממקום המסתור לנשיא אלג'יריה

לראשונה מאז מונה למנהיג ארגון הטרור כשהוא מסתתר, סינוואר מצליח לברך את הנשיא האלג'יראי על נצחון בבחירות. מפרוץ המלחמה, סינוואר פרסם הצהרה רשמית אחת לקראת סוף אוקטובר 2023, אז אמר כי יסכים לשחרור החטופים תמורת כל המחבלים

סינוואר שיגר ברכה ממקום המסתור לנשיא אלג'יריה
יחיא סינוואר במנהרה צילום: דובר צה"ל

חמאס פרסם אתמול באופן חריג הודעה בשמו של ראש הלשכה המדינית של הארגון, יחיא סינוואר שמונה לתפקיד לאחר חיסולו של איסמעיל הנייה בטהראן, כי סינוואר "מברך את הנשיא עבד אל-מג'יד תבון על האמון המחודש של העם האלג'יראי בו כנשיא אלג'יריה. סינוואר חוזר על הערכתו לתפקיד האלג'יראי בעמידה לצד העם הפלסטיני, ובהגנה על זכויותיו בפורומים בינלאומיים".

סינוואר ציין כי הוא שולח את המסר שלו בצל "המלחמה ההרואית של העם הפלסטיני והתנגדותו בגבורה ובתקיפות בקרב מבול אל-אקצא, למרות רצח העם והברבריות של הכיבוש הציוני". סינוואר התייחס למלחמה: "הכיבוש תוקף את עמנו בגדה המערבית ובירושלים, תוך הפרה והתרסה בוטה של כל החוקים הבינלאומיים והמוסכמות".

מפרוץ המלחמה, סינוואר פרסם הצהרה רשמית אחת לקראת סוף אוקטובר 2023, אז אמר כי יסכים לשחרור החטופים תמורת כל המחבלים הפלסטינים בבתי הכלא. מדובר בהצהרה רשמית ראשונה של סינוואר מאז מונה לראש הלשכה המדינית של חמאס במקום איסמעיל הנייה שחוסל בטהראן.

גל הירש מתאם השבויים והנעדרים, אמר לרשת בלומברג על המאמצים לשחרר את החטופים בעזה, כי אם מנהיג חמאס יחיא סינוואר יוותר על שליטת ארגון הטרור ברצועת עזה וישחרר את כל החטופים, ישראל תיתן לו מעבר בטוח מחוץ לעזה.

גל הירש הוסיף כי הוא "מוכן לספק מעבר בטוח לסינוואר, משפחתו, ומי שרוצה להצטרף אליו" הוא אמר: "אנחנו רוצים את החטופים בחזרה. אנחנו רוצים פירוז ומערכה חדשה שתנהל את עזה".

לדבריו, הוא הציג את ההצעה לפני יממה וחצי, אך לא פירט האם היה עניין בהצעה מהצד השני של שולחן המשא ומתן.

 

 

גל הירש מלחמת חרבות ברזל יחיא סינוואר חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}