ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הוסגר מפינלנד

צעיר הואשם בהצתת בית של אשה יהודיה, מעצרו הוארך

גבר בן 21 מואשם בעיר קופנהגן בדנמרק בהצתת מרפסת בבית של אישה מהקהילה היהודית. בית המשפט מסר כי "יש מקום לחשד שמטרת המעשה הייתה להפחיד אוכלוסייה בצורה חמורה". החשוד הוסגר מפינלנד לדנמרק

צעיר הואשם בהצתת בית של אשה יהודיה, מעצרו הוארך
דגל דנמרק צילום: Unsplash

גבר בן 21 בדנמרק עצור בגין הצתה בביתה של אשה יהודייה בקופנהגן, הוא מתמודד עם אישומים במסגרת חוקי הטרור במדינה שעלולים להוביל למאסר עולם. מאסר עולם בדנמרק פירושו בדרך כלל 16 שנות מאסר.

הגבר ועוד כמה חשודים ששמם לא פורסם, הציתו רהיטים במרפסת בבית האישה ב-29 במאי. השריפה התפשטה אך כובתה על ידי כבאים, כך מסרו כלי תקשורת בדנמרק, ואיש לא נפגע.

לפי צו בית משפט, לא ניתן לנקוב בשמו של החשוד או הקורבן. התקרית התרחשה על רקע עלייה משמעותית בתקריות אנטישמיות בדנמרק מאז ה-7 באוקטובר. התקשורת הדנית דיווחה כי בדיון בבית המשפט, האיש הכחיש את האישום באמצעות סנגורו. לא נמסרו פרטים נוספים כי שאר הדיון התקיים בדלתיים סגורות.

שירות הביטחון והמודיעין הדני מסר בהצהרה כי החשוד היה קשור ל"נאמן לפמיליה", כנופיית מהגרים בדנמרק שיצאה מחוץ לחוק ב-2021.

"זה חמור אם אדם בדנמרק הופך יעד לטרור בגלל הרקע היהודי שלו. זה גם מדאיג שאנחנו שוב רואים קשרים לארגון טרור", אמר פין בורץ' אנדרסן, ראש סוכנות הביטחון. "מוקדם מדי להעריך אם מדובר במקרה בודד או בהתפתחות רחבה יותר של איום לטרור", הוסיף. 

הקהילה היהודית בדנמרק, מסרה בהצהרה נפרדת כי, "הפיגוע מפחיד, אך גם איש לא נפצע". פרקליטו אמר לאחר הדיון בבית המשפט כי הגבר בן ה-21 כופר באשמה. "העירו אותו מוקדם הבוקר, הוא נלקח לבית המשפט בעיר קופנהגן והוא הואשם בטרור. האיש במעצר כדי שלא יוכל לברוח מדנמרק או להשפיע על החקירה" אמר.

התובע אנדרס לרסון חשף פרטים לאחר הדיון בתקשורת המקומית. הגבר בן ה-21 נעצר בפינלנד ולאחר מכן הוסגר לדנמרק, פיגוע ההצתה בחודש מאי אירע בנכס מגורים באמצעות נוזלים דליקים. "הוא שפך אותם פנימה דרך דלת המרפסת, הם הציתו רהיטים וזה התפשט". הוא יישאר במעצר עד ה-7 באוקטובר.

דנמרק אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}