י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
יותר יקר ממלונות

"מרחץ דמים": מלחמה בירושלים על מחירי הדירות להשכרה בראש השנה

בחצרות החסידים בירושלים יוצאים למלחמת חורמה כנגד הפקעת מחירי הדירות לראש השנה. בבעלזא הכריזו על מחירים שאפשר לעמוד בהם ובחצר באיאן הורו שרק גברים יגיעו לראש השנה מרחבי הארץ. כל הפרטים ב'בחדרי חרדים' על המלחמה לקראת הימים הנוראים

"מרחץ דמים": מלחמה בירושלים על מחירי הדירות להשכרה בראש השנה
קרית בעלזא צילום: אביר סולטן, פלאש 90

עשרות אלפי חסידים מגיעים בימי ראש השנה לירושלים, השנה 3 ימים חג ראש השנה עם שבת ומשפחות רבות מחפשות לשכור דירות לשהות בחג ולהיות כמה שיותר קרוב לאדמו"ר. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בחסידות בעלזא הוקמה וועדה ארצית להשכרת דירות לבאים להסתופף בצל הרבי בראשות הגאון רבי שמאי קהת גרוס חבר בד"צ 'מחזיקי הדת' ורבנים נוספים שיחד עם 'ועדת הדיור' בראשות הרה"צ מבעלזא קבעו השנה מחירים נורמלים לדירות לצד שורת החלטות לקראת ראש השנה. 

בחסידות בעלזא מציינים כי בשנים האחרונות הפכה התעשייה של השכרת דירות לראש השנה בקריית בעלזא בירושלים והאזור, למרחץ דמים של ממש - תרתי משמע. חסידים ואנשי מעשה הבאים מכל קצווי הארץ והעולם, מגיעים ורוצים להתאכסן באזור הקריה אך הם נדרשים להוזיל מכיסם הון עתק שרחוק להיות מצוי בידם.

באדיבות המצלםהמכתב בבעלזאצילום: באדיבות המצלם

לדברי העסקנים משכירי הדירות, רוב רובם אינם נמנים על חסידי בעלזא, מנצלים את המצב כדי לגרוף הון על גבם הרצוץ של החסידים. לתופעה הזאת אין תקדים בעולם כולו. גם במלונות היוקרתיים בעולם בזמני הביקוש המובילים, לא דורשים סכומים כאלה בעבור שירות בסיסי בלבד.

בדפי ההסבר למלחמה במחירים היקרים נכתב כי "מלון מספק שירותי הסעדה מלאים כולל הגשה ופינוי... מלון מספק שירותי חדרים מרווחים ואדיבים כולל תחזוקה וניקיון... מלון מספק מיטות נוחות ובתנאים נאותים, לא מזרונים דקיקים בפרוזדור ובמטבח, מלון עוזבים בתום האירוח כפי שהוא, דירה שכורה צריך לנקות עד היסוד לאחר החג, מלון מוסרים מפתחות לחדרים משעה – 11 לפני הצהריים, ובשכירת דירה בדרך כלל זה מתפנה בשעות אחר הצהריים המאוחרות. ולמרות הכל המחירים הם יותר ממלונות. 

העדויות שעולות השנה מהשטח, הן מחרידות. בעלי דירות שדרשו בשנה שעברה תמורת דירתם סכום מופקע, דורשים השנה סכום כפול. הם כבר יודעים שאם הם מצאו לפני שנה מי ששילם בדיוק את מה שהם דרשו, הם ימצאו גם השנה את זה שישלם את המחיר המנופח העדכני.

בחסידות באיאן הגיעו למסקנה כי חסידים רבים עומדים בפני 'שוקת שבורה', ובעקבות כך הורו השנה כי אין לשכור דירות כלל בשנה זו, ורק האברכים לבד יגיעו לשהות במחיצת הרבי, ובני ביתם יישארו במקומות מושבותיהם. ועד "הכנסת אורחים - אורח לצדיק" של החסידות יסדרו בעז"ה אש"ל מלא לכלל החסידים על הצד היותר טוב.

בעקבות הצעד הדרמטי בבאיאן בריכוזי החסידות ברחבי הארץ יתקיימו מניני תפילה בהיכלי בתי המדרש - ה'קלויז' עבור ציבור הנשים שנשארות בבתים, בכדי שיוכלו להתפלל כראוי וכנכון. ולגבי אלו שכבר שכרו דירות שיעשו שאלת רב לגבי ביטול השכירות. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בחסידות באיאן מדברים על ההודעה הדרמטית כי חסידים כבר עשו שאלת רב וביטלו את הדירות בציות מוחלט להוראות שקיבלו. 

באדיבות המצלםתקנת השוק של חסידות באיאןצילום: באדיבות המצלם

בוועדת הדיור של חסידות בעלזא בראשות הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח הודיעו כי הם מתנהלים מול המתווכים והמשכירים, והם כבר מזהים היענות מצידם. בוועדה הגיעו למאגר דירות נרחב שעומדים במחירי הוועדה.

כמו כן הוועדה פועלת להציף את השוק באופציות אירוח נוספות למשפחות, באמצעות שכירת מבנים שלמים המתאימים לכך, מתוך מטרה לאזן את המחירים.

מחירי השכירות במבנים המדוברים, לא יהיו זולים יותר ממחירי הדירות של הוועדה. אך המבנים יציעו עוד אפשרויות אירוח, בהתאם לביקושים הגואים ובכך ימנעו עליות מחירים. 

בבעלזא אף קוראים לחסידים ואומרים כי במקרה שיש לכם דירה שאתם שוכרים כבר שנים רבות, והיא חורגת ממחירי הוועדה, דווחו עליה מיידית למזכירות הוועדה. אנו נתנהל מול המשכיר ובמקביל נציע לכם מבחר דירות העונות לדרישות שלכם, שכן עומדות במחירי הוועדה. הציבור מתבקש לדווח מיידית למזכירות הוועדה, על כל דירה שחורגת מהתקנון החדש. 

מחירי הוועדה נקבעו לפי קריטריונים ארציים מקובלים, והם אינם פחותים ממחירי השוק בשאר מוקדי השכירות החסידיים. בנוסף מדגישים בוועדה כי אין בכוונת הוועדה לרמוס את זכויות המשכירים או לפגוע בשכר המגיע להם. המטרה היא אחת: לשמור על יציבות המחירים המקובלים על פי הפרמטרים המקובלים.

להלן המחירים שפורסמו על ועדת הדיור של חסידות בעלזא, ולדברי העסקנים מקווים שעוד חצרות יצטרפו למאבק. 

באדיבות המצלםמחירי הדירות בחצר חסידות בעלזאצילום: באדיבות המצלם

דירות להשכרה ראש השנה חסידות בעלזא חסידות באיאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}